pondělí 8. června 2015

Měsíční nej - KVĚTEN

Meme, které vytvořila Rodaw . Vašim úkolem je přiřadit knihy přečtené v uplynulém měsíci do různých kategorií.

Dobrá, co si budeme nalhávat, poslední dobou jsem tak nějak mimo. Čtu sice každej den, ale už ne tolik a moji aktivitu na blogu raději nebudu vůbec zmiňovat. Vážně, bych se už měla nakopat do zadních partií a něco se sebou dělat. :D

Chudá nadílka knížek, přečtených za KVĚTEN:




Nejlepší kniha: 
Hmm, těžký výběr jako obvykle, ale nejspíš si vyberu Mihotavé stíny. Jak jistě víte, série Mercy Thompson patří mezi jednu z mých nejoblíbenějších vůbec, takže jakmile jsem zjistila, že autorka sepsala sérii povídek, které se týkají tohoto vlkodlačího světa, musela jsem si je přečíst. :D 
Všechny byly zajímavé, ale já osobně si nejvíce užila tu O Kyleovi a Warrenovi, protože prostě tyhle dva jsou úžasná dvojka. :3 No a pak taky scéna z nemocnice mezi Adamem a Mercy nebo dávná minulost Brana a Samuela rozhodně stojí za to. :) 


Nejhorší kniha:
Proč tu vlastně tuhle kategorii pořád mám? :D 


Nejlepší konec: 
Podle mě Překroč svůj stín. Normálně na ty romantické knížky nejsem, ale občas se stane, že mě zaujme anotace (jako třeba v tomto případě) a já si potom knížku prostě musím přečíst. :D 
A jsem za to ohromně ráda, jelikož při čtení tohoto příběhu jsem se pobavila i si pobrečela a moje skrytá romantická dušička si celý tento příběh užívala. :D 
Co se konce týče, tak byl podle mě vyveden dost dobře. Bylo to takové pěkné, jednoduché zakončení, bez přeslazeného happy endu, takže za mě určitě plus. :)


Nejhorší konec: 
Neřekla bych, že by byl. Rick se nás nejspíš snaží psychicky připravit na poslední díl, takže nechal Hádův chrám bez nějakého většího cliffhangeru. Za což mu mé, už tak dost narušené psychické zdraví, děkuje. :D 


Nejhezčí obálka: 
(Ne)obyčejný chlapec. Někomu z vás se to možná bude zdát zvláštní, ale podle mě je tato obálka nádherně vyvedena. Je jednoduchá a přitom nápaditá a originální. Dokonale ladí s ilustracemi uvnitř knihy a stejně tak i s příběhem. Auggie sám o svém vzhledu mluví úplně minimálně, tak proč by to mělo být podstatné pro obálku? :) 


Nejhorší obálka:
Polibek z temnot... Neříkám, že je ta obálka vyložině špatná, ale tak znáte můj názor, na volné hlavy bez těla, které jen tak okupují obálky knížek. Prostě ne. :D 
Myslím si, že by se hodilo vymyslet něco originálnějšího, i když uznávám, že ten nápad s očima se mi vcelku líbí. :) 
Ale za mě prostě hlavové obálky, jasné ne. :D 


Nejlepší pár:
A sakra. :D Když tohle je tak těžký. Je tu Percy a Annabeth, Adam a Mercy, Kyle a Warren nebo Noah a Echo. Když já je miluju všechny. :D 
Takže jsem to nakonec vzala vylučovací metodou a skončila jsem u Warrena a Kyla. Byla jsem tak nadšená, když jsem zjistila, že Mihotavé stíny obsahují i jejich příběh. Po Adamovi a Mercy jsou mým nejoblíbenějším párem série. Vzájemně se úžasně doplňují a mají mezi sebou krásný vztah. Tak trochu jsem doufala, že nám autorka řekne, jak se tihle dva seznámili, ale tak evidentně si na to budu muset ještě nějakou tu knihu počkat. Ale nemyslím si, že bych s tím měla nějaký problém. :D 


Nejakčnější kniha:
Jak už bývá zvykem, i tentokrát tuto kategorii obsazuje Rick Riordan se svojí úžasnou sérií Bohové Olympu. Myslím, že nemá cenu o jeho knihách znovu mluvit, jelikož je oslavuju poměrně často. Takže v krátkosti - balíček naplněný akcí, napětím, humorem i nebezpečím. :) 


Nejromantičtější kniha:
Opět by se jich dalo vzít víc, ale myslím, že nejlépe do této kategorie zapadá Překroč svůj stín. Podle mě velmi pěkně zpracovaný příběh dvou lidí, kteří to v životě neměli nejjednodušší. Ale oba se musí přenést přes svoji minulost, aby mohli v životě pokračovat a vytvořit si pro sebe nějakou budoucnost. A spolu by to díky vzájemné důvěře, pomoci a lásce, mohli zvládnout. :) 

Nej. mužská postava:
Opět pro tuto kategorii vyberu dítě. Ale Auggie je obdivuhodný malý kluk. Je neskutečně laskavý, milý, chápavý a no prostě kouzelný. Mohl by zůstat celý den zavřený doma, jelikož vypadá, tak jak vypadá a lidé na něj divně zírají a odsuzují ho, jen proto že je jiný. Ale Auggie i přesto bojuje, chodí do normální školy, i když to není snadné. K ostatním lidem se chová s respektem a i přes to, že se odlišuje si dokáže najít spoustu přátel a víceméně se zapojit do normálního života. A za jeho statečnost a přístup toho kluka prostě neskutečně obdivuju. :) 


Nej. ženská postava: 
Mercy Thomspon. Já vím, já vím, je to klasika, ale myslím, že není jiná ženská postava, kterou bych měla radši. Je silná, statečná, vtipná, sarkastická, paličatá a vždycky si všechno dělá po svém. Je ochotná udělat cokoli pro lidi, na kterých ji záleží, i kdyby kvůli tomu měla zemřít. A pokud jste už četli nějakou knihu této série, víte, že tomu byla v mnoha případech hodně blízko.
Sice to není královna krásy, ale je chytrá, silná a sebevědomá. Kojot, kterej dokáže držet krok s vlkodlaky. A navíc ona a Adam... ti dva jsou jako pár naprosto úžasní a já je zbožňuju. :D :3


1 komentář:


  1. He is the son of Calista Flockhart and right now his father is the man from the famous movie ‘Indiana Jones’, Harrison Ford. Her mother became engaged on Valentine’s Day, 2009 with this great actor. This power couple met by 2002 and for his long years, they tried to know each other. After they married, Ford adopted Liam Flockhart.

    OdpovědětVymazat