pondělí 22. června 2015

Disney book tag

Okey, po dloooouhé době jsem tu opět s nějakým tím tagem. Viděla jsem ho hned u několika booktuberů a řekla jsem si, že bych ho mohla zkusit. Vzhledem k tomu, jak moc Disney miluju je to spíše taková moje povinnost. :D Otázky jsou vcelku zajímavé, takže pokud to někoho z vás zaujalo, tak jen do toho. Milovníci Disney, do zbraně. :D
Malá mořská víla
Postava, která je mimo svůj "živel". Jako ryba bez vody
Není to svým způsobem valná většina hlavních hrdinů ve fantasy příbězích? Dívka, která má pocit, že nikam nepatří či chlapec, který si myslí, že se vším odlišuje. Mám takový pocit, že téměř každá postava se dá do této kategorie  zařadit.
Ale kdo mi sem sedí asi nejvíc, je Anna ze série Svůdné zlo. Ta holka je svědomitá, cílevědomá, plachá, vzorná, horlivá studentka a navíc abstinentka. Prostě asi ne tak úplně nejlepší kombinace pro šestnáctiletou dívku z hlediska pohledu jejích vrstevníků. A tahle holka má za úkol roznášet mezi lidmi smutek, být vyzývavá a rozvíjet v lidech závislost na drogách a alkoholu? No, nejspíš dokážete sami určit, že v tom není příliš dobrá. A ve světě kde všichni kolem ní, dělají to, co je jim poručeno, ničí vztahy a ještě si to užívají, se Anna cítí nesvá a zmatená. Prostě tak trochu mimo.

Popelka
Postava, která prošla obrovskou změnou
Jakmile dojde na kategorii tohoto typu, okamžitě se mi vybaví Juliette ze série Jsem roztříštěná. Asi největší změna charakteru, jakou jsem zažila. Na začátku je to mladá, nevinná, vyděšená dívka na hranici příčetnosti. Téměř nejí, nemluví, bojí se lidí a doteků (na druhou stranu, kdo by se v jejím případě divil), drží se v koutě a vše svěřujeme jenom svému deníku.
Ale ta změna, kterou postupně prošla, to je prostě Woooah. Nakonec se z ní stala nezávislá, vyzrálá, sebevědomá a velmi silná žena, která se nebojí sama sebe. Nebojí se dávat najevo své myšlenky a názory. Bojuje za sebe a stejně tak za lidi, na kterých ji záleží.
Tomu prostě říkám proměna! :)

Sněhurka
Kniha nebo série s velkým množstvím postav a vypravěčů
Série Bohové Olympu je asi nejlepším příkladem. V této sérii se vyskytuje sedm hlavních postav, které máme všechny vcelku detailně popsány a stejně tak jsou jedinečnými vypravěči. O všech se dozvídáme jejich minulost, obavy, ale i sny a přání. Téměř všechny postavy si oblíbíte. Protože prostě Rick. :D A stejně tak tu najdete úžasné páry jako například Percabeth. :3 Já vim, já vim, mluvim o nich často. Ale oni jsou vážně boží spolu. :D
Takže pokud hledáte knihu, která je psána z více pohledů, tak rozhodně doporučuji tuto sérii. :)


Růženka
Knížka, která vás uspala (nudila)
Hmm, abych pravdu řekla, nemám moc knížek, které bych mohla do této kategorie zařadit. Když mě příběh ani po sto stránkách nezaujme a ani ohlasy na ni nejsou moc velké, tak ji prostě přestanu číst. (Zatím se to díky bohu stalo asi jenom dvakrát nebo třikrát)
Ale pokud musím, nejspíš sem zařadím Dokonalý pár. Ano, nápad této knížky je vážně dobrý a zajímavý, ale to provedení... Já nevím, nechci urazit ty, kteří mají tuto sérii rádi, ale pro mě byla tahle kniha ztráta času. Víceméně se tam nic nestalo a já se nudila téměř po celou dobu čtení a ke každé další stránce jsem se musela vyložině nutit.


Lví král
Postava, která v dětství prožila nějaký traumatický zážitek
Lepší otázka zní, která postava ne. :D
V podstatě každá z postav, kterou bychom jmenovali si v dětstvím prošla těžkými časy. Každý jinak, ale jejich osudy jsou většinou podobně tragické.
Mě například napadl Will Herondale, kterému smrt jeho sestry změnila život na ruby. Po její smrtiuž nebyl nikdy stejný a hodně se uzavřel do sebe a všechny od sebe odháněl. Oni jsou určité důvody proč, ale na ty si nejspíš budete muset přijít sami. :)
Takže ano, po této tragické události se stal sice velice silným bojovníkem, ale to neznamená, že ho její ztráta pořád nebolí. Schovávat lásku a vlídnost za masku sarkasmu a nezájmu je sice jistý způsob života, ale určitě ne nejlepší a nejšťastnější.

Kráska a zvíře
Velká (široká) kniha, z které jste ze začátku měli obavy, ale příběh byl nakonec úžasný a čtivý 
Pro mě určitě Hostitel. Ze všech stran jsem slyšela, samé dobré recenze, tak jsem se do toho rozhodla pustit, přestože kniha měla něco málo přes pět set stran.
Musím přiznat, že začátek byl pro mě vážně těžký. :D Prvních asi sto padesát stran se nic zajímavého nedělo a mě kniha začínala tak trochu nudit, ale říkala jsem si, že se to přeci musí zlepšit a tak jsem pokračovala dál. A pak se příběh najednou rozjel a na řadu přišla akce, přátelství, napětí, láska a zrada a no prostě všechno a já jsem si to nakonec vážně užila.
Je to jedna z nejlepších samostatnách knih, jakou jsem kdy četla. :)

Aladdin
Postava, které se vyplnilo její přání (nemusí to však dopadnout úplně dobře)
Nevím, zdali se to dá počítat, ale co třeba taková Mara Dyer? Svým způsobem si přála vědět, zdali je normální nebo blázen. No, jako víceméně to zjistila, ale nejsem si jistá, zdali jí to v něčem pomohlo. Podle mě ji to ještě víc zmátlo. Jelikož určité věci, kterými si prošla nebo které ji potkaly by nejspíš u každého způsobily určité zpochybnění příčetnosti.
Takže ano, její přání se splnilo, ale nevím zdali ji to nepřineslo více otázek než odpovědí.

Mulan
Postava, která předstírá, že je někým, kým ve skutečnosti není
Severus Snape? Nesedí do této kategorie úplně dokonale? Já sama jsem ho celou dobu neměla ráda a nechápala jsem, proč je tak neskutečně vysazenej na Harryho, ale zároveň ho občas chrání. Prostě mě to mátlo. A pak přišel sedmý díl a jeho vzpomínky a já byla schopná jenom sedět s pusou dokořán a pořád dokola opakovat WHAT? :D
Opět toto nechci tak úplně spoilerovat pokud se tu náhodou najde někdo, kdo ještě sérii Harry Potter nečetl nebo neviděl její zfilmovanou verzi.
Ale Snape je zářným příkladem toho, že  nikdo nemusí být vždycky takový, jaký se zdá. :)

Příběh hraček
Kniha, jejíž postavy byste si přáli, aby ožily :3
V mém případě by ožily a já bych se s nimi asi chtěla hned spřátelit nebo s některými z nich začala případně chodit. :D
Asi bych nedokázala vybrat pouze jednu knihu, tak jsem si tuto kategorii trochu oživila a vytvořila seznam postav, které bych chtěla opravdu poznat:
1. Noah Elliot Simon Shaw :3 (Mara Dyer)
2. Liesel Meminger (Zlodějka knih)
3. Adrian Ivaškov (Pokrevní pouta)
4. Mercy a Adam (Mercy Thompson)
5.MAGNUS BANE :3
6. Rose Hathaway (Vampýrská akademie)
7. Wanda (Hostitel)
8. Hermiona Grenger (Harry Potter)
9. Day (Legenda)
10. Daemon (Lux)

Disney Descendants
Váš oblíbený záporák 
Mám já vůbec v této kategorii nějaké oblíbence? :D Neřekla bych. Ale tak třeba takový Sebastian. Já ho nemám ráda, ale nemůžu popřít, že jsem k němu cítila v průběhu série určitou sympatii, nebo lépe řečeno lítost. Ten kluk je vážně lehce narušenej psychopat, co se vyžívá v bolesti ostatních a láska a cit pro něj znamenají něco neskutečného, něco co nikdy nezažil. A díky jeho způsobu života nejspíš ani nikdy nezažije. Nejspíš právě proto je mi ho tak líto. Jelikož nezná pocit toho, že by ho někdo miloval, že by na něm někomu záleželo. Takže se vlastně ani moc nedivím, že se z něho stalo, to čím je.

Žádné komentáře:

Okomentovat