neděle 8. prosince 2013

Železný polibek (Mercy Thompson #3)

Železný polibek
Patricia Briggs


Anotace: Mercy Thompsonová sice umí měnit podobu – její charakter je však pevný. Když jejího bývalého šéfa a učitele zatknou pro vraždu a vlastní lid ho nechá hnít za mřížemi, je na Mercy, aby i navzdory jeho přáním očistila jeho jméno. 
Mercyina věrnost je však vystavena zkoušce i z jiné strany. Vlkodlaci zrovna neprosluli trpělivostí, a pokud se Mercy nedokáže rozhodnout mezi dvěma muži, k nimž chová city, Sam s Adamem by mohli rozhodnout za ni…






Autorka: Američanka Patricia Briggs píše od roku 1990. První román, Masques, jí vyšel v roce 1993. Kniha neuspěla a autorčina sotva nastartovaná kariéra málem skončila dříve, než začala. Druhý román, Steal the Dragon (Riallina hra), se naštěstí prodával mnohem lépe a získal příznivé ohlasy i u kritiky. Kariéra autorky se tak pomalu rozbíhala a s každým dalším titulem stoupal prodej i počet fanoušků.

Rostoucí popularita knih Briggsové, spolu se schopností tvořit živé, přesvědčivé postavy, inspirovala nakladatele k tomu, aby autorku požádal, zda by nezkusila napsat moderní městskou fantasy. Briggsová výzvu přijala a podepsala smlouvu na knihy, jejichž hlavní hrdinkou se stala Mercy Thompsonová.

Malá vsuvka: Jak jste si jistě všimli, chybí tu recenze na druhý díl. Ohledně toho: Vzhledem k tomu, že jednotlivé díly jsou spíše jako jednotlivé příběhy spojené s postavami, jsem si řekla, že by nemusel být tak velký problém jeden z nich přeskočit. Ale nebylo to úmyslně. Po přečtení prvního dílu jsem potřebovala znát pokračování. Ale co se mi nestalo. Přijdu do knihovny, kde mají všechny díly až na ten druhý. Musím přiznat, že mě to malilinko naštvalo. A jelikož jsem opravdu chtěla v této sérii rovnou pokračovat, nezbývalo mi nic jiného, než si hold půjčit další díl. Takže mám teď přečtený první, třetí a čtvrtý. Why not?

Hodnocení: Dobrá, takže teď už samotné hodnocení knihy.Opravdu jsem si užila první díl a třetí se mi líbil snad ještě víc. Opět zajímavá zápletka, trochu víc jsme zabrousili do světa Fae, dozvěděli se pár nových věcí o smečce a hlavně tady byl Adam. :D

Knížka se opět četla velmi rychle. Zajímavé pasáže a zvraty, překvapení, akce a napětí prostupují celou knihou. Prostě další úžasný příběh o Mercy Thompsonové.

Postavy: Objevují se nám tu nové a dostáváme detailnější popis těch, které vystoupily v předchozích dílech.
Ani v tomhle díle mě Mercy nezklamala. Vážně tu holku mám ráda. I když v tomhle díle řešila spoustu problémů, myslím, že si s tím poradila docela dobře. A i po tom co se jí stalo, je  víceméně pořád tou samou paličatou, neústupnou, odvážnou a jedinečnou Mercy, kterou bývala. 

V tomhle díle také hodně vystupuje Adam. Netvrdím, že má úplně ty nejlepší vlastnosti, ale musí se mu nechat, že je starostlivý, dobrý vůdce a je poměrně chápavý a ohleduplný. (I když, záleží na situaci) Jinak jeho chování neprošlo výraznější změnou. Ti, co ho mají rádi si ho možná oblíbí ještě víc, no a ti, co jsou spíše pro Samuela si tady taky přijdou na své.

Jelikož se Želzný polibek týkal především Fay, tak je asi všem jasné, že velkou roli v tom všem bude hrát Zee. I když z vězení se ani železnému Fae nepracuje zrovna nejlíp. A pro chudáka Zeeho se nikdo krom Mercy moc nemá k tomu, aby ho z cely dostal.
Já jsem si Zeeho dost oblíbila. Přijde mi jako takový milý a přátelský tvor. To ale neznamená, že není nebezpečný. Několik staletí-letý Fae, který nadává v němčině, má v kapse víc než jen pár triků.

A pak se tu taky víc mluví o Jesse. Musím přiznat, že jsem si o ní ze začátku prvního dílu myslela, že je to taková ta typicky rozmazlená dcerunka. Jak jsem se spletla. Ano, občas je možná trochu povrchní, ale je jediným člověkem, který žije mezi vlkodlaky a už na to musí mít hodnou dávku odvahy. (Její otec je sice Alfa smečky, ale vlkodlaci jsou lovci.) Většinu času mi přijde roztomilá, milá a poměrně všímavá. Možná maličko naivní, ale roztomilá.Rozhodně patří k mým oblíbeným postavám.

Co víc říct, než že i třetí a čtvrtý díl byly velmi dobré. A už se moc těším na to, až se mi do rukou dostane další zajímavý a akční příběh této série.

po přečtení Železného polibku poznáte, jak dokáže být takováhle hůl užitečná :D


Žádné komentáře:

Okomentovat