neděle 3. května 2015

Měsíční nej - DUBEN

Meme které vytvořila Rodaw . Vašim úkolem je přiřadit knihy přečtené v uplynulém měsíci do různých kategorií.

Opět tenhle měsíc, co se čtení týká nebyl úplně nejlepší. Pouhých šest knih. Začínám se sebe sama ptát, jak jsem jich mohla za měsíc v průměru přečíst osm až deset. 
Vážně, já nevím, kde se stala chyba. :D

Tohle jsou tedy knihy, co jsem přečetla za DUBEN:

Nejlepší kniha: 
Náročný výběr. Každá kniha, co jsem tenhle měsíc četla byla svým způsobem úžasná a originální. Takže po opravdu dlouhém rozhodování jsem nakonec vybrala Analfabetku, která uměla počítat. 
Geniální knížka u kterého se zasmějete a zároveň si i odpočinete. Téměř až bizarní náhody, která vás provází celým příběhem, vás donutí knihu téměř nepustit z rukou. Rozhodně doporučuji. :) 


Nejhorší kniha:
I tentokrát nechám tuto kategorii prázdnou. 

Nejlepší konec: 
Opět by se dalo vybrat více možností, ale tentokrát volím Já nejsem neviditelná. Popravdě jsem neměla nejmenší tušení, jak tato knížka skončí. Náhody, které vlastně nemusí být náhodami ale osudem, nás ale dovedly ke konci příběhu. Já osobně jsem byla spokojená. A docela ráda bych si přečetla i nějaké volné pokračování, pokud by tedy někdy vyšlo. :D


Nejhorší konec: 
Znamení Athény...Kdo četl, pochopí. Kdo ne, ať si okamžitě přečte a pochopí náš smutek a bolest. :D Zoufale prahnu po dalším dílu. :D


Nejhezčí obálka: 
Vynechme teď fakt, že na přebalu Opposition je polonahej sexy model, ano? :D 
Pokud tuto oblálku pomineme, podle mě je určitě graficky i nápadem nejzdařilejší Nalezenec. Obálka je originální, zajímavá a jednoduchá. Navíc i ilustrace uvnitř knihy jsou opravdu detailní a nádherně vykreslené, takže co se grafické stránky této knihy týka, tak podle mě nemá chybu. :)


Nejhorší obálka:
Pokud si odmyslíte to, že ten chlápek je sexy, obálka k Opposition v této kategorii nejspíš vítězí. Necelá hlava vpředu a silueta postavy za ním? Co má tohle symbolizovat? Je to vážně úžasná série, ale stejně jako u Vampýrské akademie, i tady tvůrci designu selhali. Myslím, že tato kniha by si zasloužila mnohem lepší obal. :)


Nejlepší pár:
Percy a Annabeth nebo Kath a Daemon? To je obtížná volba. Mám opravdu ráda oba tyhle páry, ale v danou chvíli, asi převažuje moje láska k Percabeth.
Úžasně se doplňují a vyvažují se. To, co Percymu chybí, Ananbeth dodává. Vzájemně se podporují, pomáhají si a tvoří dokonalou souhru. Jsou ochotni jeden pro druhého riskovat život a no já je prostě zbožňuju. :D



Nejakčnější kniha:
Už je to takovou tradicí, že tuhle kategorii téměř vždycky zaplní nějaká ta kniha od Ricka Riordana. Ale když on píše tak dobře. :D Nikdy jsem se u čtení jeho knih nenudila. Vždycky mě dokáže překvapit a ohromit. A Znamení Athény nebylo výjimkou. :)



Nejromantičtější kniha:
Opposition je jasná volba. Já tuhle sérii mám hrozně moc ráda, ale prvním dvěma dílům se nic nevyrovná. Začátek této série byl opravdu úžasný, ale další pokračování už mi občas připadají přetažené za vlasy. A z kouzelné romance autorka udělala chvílemi až přeslazenou patlaninu. 
Pořád Lux miluju, ale už to není to, co dřív. :(



Nej. mužská postava:
Dobrá, tohle nebude typická volba, ale nevadí. :D Mojí nejoblíbenější mužskou postavou tototo měsíce se stává sedmiletý Ben z knihy Já nejsem neviditelná. 
Tenhle klučina mi prostě přirostl k srdci. Je neskutečně hodnej, roztomilej a obětavej. To, jak pomáhá svojí sestře, když potřebuje a jak se o ni stará, je prostě hrozně hezký. :) 
Na to, že je mu sedm let, je neskutečně inteligentní a vnímavý. Nespatřila jsem u něj žádnou špatnou vlastnost. Se vším se popral tak statečně, prošel si tolika věcmi a pořád zůstal dobrý. Je to prostě obdivuhodný chlapec. :)



Nej. ženská postava: 
Opět vcelku snadný výběr. Nombeko, hlavní postava knihy Analfabetka, která uměla počítat.
Velice obdivuhodná žena. To, co dokázala s téměř nulovými zkušenostmi, pěnězi a možnostmi je prostě neskutečné. Neměla zrovna jednoduchý život, ale i tak se nenechala odradit a bojovala dál. Bojovala za svou svobodu, za vlastní vzdělání a hlavně za sebe. Vážně ji obdivuju za to, co dokázala. Díky ní si můžeme říct, že osud je prostě a jednoduše nevyzpytatelná ale zároveň kouzelná věc a že všechno vždycky souvisí se vším. :)

Žádné komentáře:

Okomentovat