pondělí 27. dubna 2015

RC review: Znamení Athény

Název: Znamení Athény
Originální název: The Mark of Athena
Série: Bohové Olympu 3
Autor: Rick Riordan
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 527 stran

Anotace: Chystá se velké setkání řeckých a římských polobohů. Posádka z Tábora polokrevných vyráží po moři na bitevním korábu Argo do Tábora Jupiter. Jejich plány však narušuje proroctví sedmi, které se začíná naplňovat. Skupina hrdinů se proto musí vydat do rodiště antických bohů, krajiny Mare Nostrum. Podaří se jim nalézt tajemná znamení bohyně Athény, která jim v boji proti zlu pomohou? Gaia, síla mocnější než všichni bohové, se dál probouzí a ohrožuje budoucnost civilizace. Čas ubíhá a posádka Arga se musí vydat do boje za záchranu lidstva...

Autor: Rick Riordan se narodil v San Antoniu v Texasu. Vystudoval University of Texas at Austin a poté patnáct let učil na státních a soukromých školách v Kalifornii a San Antoniu.
Riordan je mnohonásobně oceněný autor knižní série Tres Navarre a jeho kniha The Maze of Bones se 28. září 2008 vyšplahala na první místo v seznamu bestsellerů newyorského deníku The New York Times. Knihy ze série Percy Jackson a Olympané vypovídají příběh o dvanáctiletém chlapci, který se dozví, že je synem starořeckého boha. 12. února 2010 měl premiéru film natočený podle prvního dílu série – Zloděj blesku.
Riordan žije se svou ženou a dvěma syny v San Antoniu. Právě pracuje na nové sérii The Kane Chronicles, která bude založená na egyptských bozích a jejíž první kniha, The Red Pyramid, byla vydaná 4. května 2010.
Zdroj

Kdo by nemiloval staré řecké báje? :D 
Další díl série, který je stejně tak úžasný jako předchozí. Neskutečně obdivuju Riordana za jeho představivost, znalost řeckých bájí, návaznost a no prostě celý příběh. :)
Příběhy Percyho Jacksona a stejně tak Bohů Olympu jsou neskutečně detailně propracované a linie postav úžasně propletené. Já vážně  zbožňuju styl psaní tohohle chlapa. :D
Akce a napětí se střídají s romancí a vtipem. Prostě nejlepší.
leo percy jackson frank digital art Livestream jason WIP rick riordan mark of athena Piper hazel annabeth yori narpati Heroes of Olympus
Já osobně řecké báje miluju a hrozně ráda se o celém tom antickém období dozvídám víc, proto asi mám tyhle knížky tam ráda. Člověk vždycky může tak trochu předvídat, kdo nebo co se stane, ale zároveň je vždycky překvapen. Je to prostě taková hra na schovávanou. Něco najdete lehce a nějaké detaily prostě bez pomoci autora nezískáte, i když se vám zdá, že jste hrozně blízko, :D


Byla jsem vážně dost zvědavá, jak to dopadne, až se oba Tábory spojí. Nemůžu říct, že by mě výsledek nějak hodně překvapil. Vlastně jsem vzhledem k minulosti a vztahům čekala něco podobného. No, doufám, že se ale situace později zlepší. :)

Příběh tohoto dílu byl podle mě hodně o vztazích mezi našimi sedmi hlavními hrdiny. Jak si na sebe zvykají, snaží si vybudovat vzájemnou důvěru, objevují své silné i slabé stránky a učí se svěřovat svůj život do rukou ostatních.

Vztahy, vztahy a zase vztahy...

Největší problémy mezi sebou měli Jason a Percy. Oba dva jsou rození vůdci a navíc jsou velmi dominantní. Přijmout pomoc od někoho jiného je pro ně téměř nadlidský výkon. Jelikož pokud by ji přijali, museli by uznat, že na danou věc sami nestačí. A největším problémem je to, že se musí naučit spolupráce a uznání hlavně mezi nimi dvěma. A no, to občas dost skřípe.


Další pro koho celá tahle výprava musí být psychicky náročnou je Leo. Já sama mám pocit, že Leo je dost nedoceňovaný a ostatní jsou k němu občas až moc tvrdí. Nejspíš si neuvědomují, že nebýt jeho, vůbec by neexistovala loď Argo a Gaia by naše mladé hrdiny brzy zničila.
A navíc, asi taky není nejlepší pocit, když jste na lodi, kde jsou všichni v párech a vy nemáte nikoho. Doufám, že ho Rick nezabije, protože pokud jo, budu vážně ale vážně nepříčetná. :D


Hazel a Frank jsou prostě zajímavá dvojka. Nechápejte mě špatně, já ty dva spolu mám ráda, ale prostě mi k sobě tak moc nesedí. Percy, Annabeth a Jason s Pipper jsou pro sebe jako stvoření, ale mezi Frankem a Hazel takovéhle pouto nevidím. Raději bych ji viděla s Leem. :)
Hazel mám hodně ráda. Přirostla mi k srdci a je mi dost sympatická, ale Frank já nevim... Pro mě je to asi nejméně výrazná postava z celé sedmičky.

A pak je tady ještě Annabeth a Pipper, které opět dokázaly, že si v těžkých situacích dokážou zachovat chladnou hlavu a zachránit své kamarády. Vzhledem k tomu, že jejich matky jsou absolutně odlišné, měly by i ony být naprosté opaky a přitom jsou si tak podobné. Obě jsou neskutečně statečné, odvážné a nikdy se nevzdávají. No prostě úžasná dvojka. :D

Konečné zhodnocení:
Ani tentokrát mě Riordan nezklamal. Knihu jsem hltala a občas se zadrženým dechem obracela stránky. Potřebuju další díl. Hned teď. Jelikož ten konec...Ne, já nemám slov. Ale prostě POTŘEBUJU POKRAČOVÁNÍ!!! :D
Hodnotit prostě nelze jinak než jako vždycky:
A nakonec bych ještě jednou chtěla moc poděkovat nakladatelství Fragment za spolupráci a poskytnutí této úžasné knihy

Žádné komentáře:

Okomentovat