neděle 25. srpna 2013

Anna krví oděná (Anna Korlovová #1)

Anna krví oděná

Anotace: Cas Lowood zdědil vzácné poslání: zabíjí mrtvé.
Před ním to dělal jeho otec, dokud nebyl hrůzně zavražděn duchem, kterého měl zabít. Vyzbrojen otcovým tajemným a smrtícím athame, Cas cestuje po zemi se svou čarodějnickou matkou a kocourem, který větří duchy. Společně se vydávají po stopách legend a místního folklóru a snaží se držet krok s mrtvými zabijáky. Otravné věci jako budoucnost neřeší a přátele si drží od těla.

Když přijedou do nového města, aby našli ducha, jemuž místní říkají Anna krví oděná, nečeká Cas nic než obvyklou rutinu: nastěhovat se, vypátrat a zabít. Místo toho ale najde běsnící prokletou dívku, přízrak, s jakým se dosud nesetkal. Stále nosí šaty, které měla na sobě v den své brutální vraždy roku 1958. Tehdy byly bílé, ale teď jsou rudě potřísněné a kape z nich krev. Od své smrti Anna zabíjí každého, kdo se opováží vstoupit do jejího opuštěného viktoriánského domu, kterému kdysi říkala domov.

Avšak z nějakého důvodu Casův život ušetří.


 
Autorka: Kendare vystudovala obor kreativní psaní na Middlesex University v severním Londýně, kde získala titul M.A. Žije a píše ve Washingtonu, brzdí auto kvůli zvířatům- z nichž největší byl jelen, který to bohužel nezvládl, a nejmenší byla myš, která sice přežila, ale uzdravovala se celou věčnost- a má ráda řeckou mytologii, krvavé červené maso a veganství.


Děj: Ohledně děje: Myslím si, že anotace je tentokrát velmi obsáhlá. Takže jakékoli další informace, které bych vám řekla, by už asi byly spoilery, takže tentokrát k tomu nebudu nic dodávat. :D


Hodnocení: Na tuhle knížku jsem se opravdu těšila. Takže jsem byla opravdu ráda, když jsem si ji pak mohla k svátku koupit. :D Tady musím obdivovat i obálku. Myslím, že je vyvedena opravdu mistrně. Díky tomu má kniha už na začátku takový děsivý nádech.


S příběhem jsem byla s pokojená. Musím přiznat, že jsem myslela, že to bude trochu děsivější, ale nevadí. Líbilo se mi, že je tady propojení romantiky, vtipu, přátelství a akce. I když mi chvíli trvalo, než jsem se začetla. Na můj vkus bylo na začátku moc popisných scén, ale jakmile se pak objevila Anna, všechno bylo rázem mnohem zajímavější. :D    


Příběh je opět vyprávěn v mé oblíbené první osobě. Obdivuju spisovatelku za to, jak to dokázala všechno popsat z mužské perspektivy. Přijde mi to zajímavé. Přeci jenom vždycky je jednodušší psát za své vlastní pohlaví. A musím říct, že to psala opravdu věrohodně. Takže už díky tomuhle u mě autorka o několik příček stoupla.:D


Postavy:  Jak už jsem zmínila hlavní postavou je Cas. Typický huberťák. Až na to, že nerandí s holkama, nemá přátele jo a taky zabíjí mrtvé. Prostě takový zcela normální život. :D Case jsem si od začátku oblíbila. Jako jeden z mála mužských postav obecně mi nepřišel namyšlený ani ješitný. Dobře, někdy byl trochu mimo, ale každý máme právo na to mít, špatný den. :D A taky se mi líbilo, jak nesvůj vždycky byl v Annině přítomnosti. Roztomilý. :D

Anna je prostě nejlepší postava z celé knížky. Je úžasná. Miluju fakt, že v jednu chvíli dokáže být „smrtící bohyní“ a za chvíli je z ní normálně plachá a nesmělá školačka. Dobře, s malým detailem na to, že je duch. Ale i tak. Dokáže být milá i smrtící, obětavá i neústupná, vyděšená i naštvaná. Myslím si, že za celou knížku neudělala nic, co by mi na ní vadilo. Prostě dokonalá. I když bych nejraději osobně zaškrtila ty, co jí takhle nechutně ublížili.

Další tu je Thomas. Což je Casův nejlepší kamarád. (Tedy samozřejmě až po počátečních neshodách. :D) Ovládá čtení myšlenek a základy woodo magie. Sice se bojí vlastně skoro všeho, ale dokáže být neocenitelným pomocníkem. Což ukázal ve spoustě případů, kdy zachránil Casovi život. Dobrá, sice není takový krasavec jako Cas, ale to ho nijak neshazuje. Je mu jedno, co si o něm lidi myslí. Tedy až na Carmel, do které je už několik let zamilovaný. Sečteno a podtrženo pro mě zajímavá a zcela sympatická postava.

Musím říct, že s postavou Carmel jsem si moc nesedla. Ze začátku prostě typická barbína, která se baví jenom s fotbalistama a všichni kolem poskakují, jak ona tančí. Pro mě bylo jednoduše těžké přijmout fakt, že někdo takový má v sobě skrytou „bojovnou princeznu.“  Ale abych pravdu řekla, tak v prvním díle jsem jí ještě tak nějak brala, ale ve dvojce už jsem jí pak vážně nemohla vystát. Ale tohle je čistě jen můj názor. I když musím uznat, že se dokázala většinou zachovat jako kamarádka a Case ani Thomase nenechala na holičkách. Alespoň za to má u mě bodík. :D

Ale jinak se mi první díl ohromně líbil. Jak jsem řekla, bylo tam všechno. Příběh velmi dobře a čtivě zpracován. Až tedy na pár popisných pasáží, ale to je detail. Takže asi díky tomuhle všemu, jsem se na dvojku hodně těšila :D


- Autorka: Caroline

Žádné komentáře:

Okomentovat