čtvrtek 16. ledna 2014

Bouře (Rozděleni časem #1)


Rozděleni časem - Bouře
Julie Cross


Anotace: Přítomnost, rok 2009.
Devatenáctiletý Jackson je normální student... tedy téměř normální. Dokáže totiž cestovat časem. Nic nemůže změnit, jen znovu prožít to, co se už stalo. Po útoku dvou neznámých mužů se Jackson ocitne o dva roky zpět.
Minulost, rok 2007.
Jackson se nemůže vrátit zpátky do přítomnosti. Jaké tajemství ho obklopuje? Proč ho pronásledují neznámí útočníci? Stojí tváří v tvář "nepřátelům času" a musí se rozhodnout, co všechno je ochoten obětovat pro záchranu svých blízkých a možná i celého světa...


Autorka: Julie Cross se zaměřuje na Young adult a New Adult. Kromě rozděleni časem, také napsala sérii Letters to Nowhere. Je matkou tří dětí, bývalou trenérkou gymnastiky, vášnivou čtenářkou a občasnou blogerkou. 
Více informací na jejím blogu: http://www.juliecrossbooks.com/






Obálka: Takže, tohle je jenom malá vsuvka, kterou jsem se rozhodla, že bych mohla k hodnocení přidávat. Přidám jsem obrázek české i originální obálky, abyste si mohli sami vybrat, kdo ji podle vás stvořil lépe :D

     


Tentokrát jsem spokojena s oběma verzemi. Dokonce bych řekla, že spíše sympatizuji k té české :D

Hodnocení: U této knihy jsou velmi podstatné nadpisy s roky, jelikož téměř neustále přeskakujeme z přítomnosti do minulosti. Je tedy nutné se zorientovat. :D

Kniha jako taková se čte dobře. Je psána z mužské perspektivy, takže to je o proti většině knih také změna. Celý příběh je obohacen různými teoriemi, vzpomínkami a úryvky z deníku. U mě to vytvářelo takový, více osobní dojem. Samotný romantický příběh je pak propleten spoustou tajemství, zajímavých zvratů a zjištění. Podle mě na celé knize je nejlepší to, že nikdy nevíte, kde se hlavní hrdina ocitne a jaká budoucnost je (nebo spíš bude) ta reálná. 

Velmi zajímavé jsou také teorie toho, jak se vlastně skáče časem a jaké by mohly být následky. A pokud bychom to chtěli ještě víc zamotat, také se zde rozlišují pojmy jako základna, poloskok a úplný skok. Kniha vám jednoduše pořád dává něco nového. :D

Postavy:Musím říct, že první věc, co se mi na postavách líbila, byla jejich přirozenost a charakterová rozmanitost.

Vypravěčem celého příběhu je Jackson. Mladý student s dobrými výsledky a vcelku normálním životem. Má přátele, úžasnou přítelkyni, brigádu, peníze - vše, co by si kluk jeho věku mohl přát. Ale má ještě jednu výhodu. Umí cestovat časem. Při svých cestách sice nemůže nic změnit, ale na druhou stranu může získat zajímavé a cenné informace.

Jackson mi byl od začátku sympatický. Je milý, vtipný, chytrý, sem tam trochu zvláštní, pracovitý a nesobecký. Má sice peníze, ale nehraje si na žádného namyšleného frajírka. Bod pro něj. :D

Holly jsem si oblíbila hned na začátku. Je to opravdu realistická postava. Je chytrá, tvrdohlavá, svérázná, milá, zábavná, starostlivá a v podstatě odvážná. Jen málo kdo, by se dokázal smířit s těmi věcmi, s kterými ona. Dobrá, chvilku ji to třeba trvalo a ne všechno vzala hladce, ale už to ji dělá víc reálnou. Což mě osobně se líbí. 

A Adam. To je takový ten "mozek celého týmu." Pomáhá Jacksonovi s cestováním a snaží se zjistit, co všechno by Jackson mohl dokázat. Je taky velice zběhlý v elektronice. Dobrá, dobrá, je to takovej hacker. O Adamově minulosti a životě se toho moc nedozvídáme, což je podle mě škoda, ale na druhou stranu není to úplně hlavní postava, takže se to dalo čekat. Nejvíc se mi na něm líbí ten zápal pro věc a přátelská povaha.

Kniha se mi líbil a rozhodně doporučuji těm, kteří mají rádi knihy bez nadpřirozených postav. Potřebuju si přečíst druhý díl už jenom kvůli tomu, abych zjistila víc o Emily a o konečné budoucnosti. Takže jsem na to opravu zvědavá. :D

Žádné komentáře:

Okomentovat