sobota 4. ledna 2014

Kouzelná knihovnička



Dobrá, takže jsme se poprvé zapojily do nějakého projektu. Úspěch!!! :D Snad to nedopadne katastrofálně. :D



Projekt kouzelná knihovnička mě zaujal, a tak jsem se rozhodla, že bych se do něj přidala. Tento projekt pořádá Abyss.




Svoji skromnou knihovničku jsem vyfotila 1.1. 2014. Takže uvidíme, jak to bude vypadat za rok. :D



Pár věcí na začátek:
Za prvé: Z knihovny jsou vybrány pouze tyto dvě horní poličky, protože ty patří mě. :D Máme knihovnu se sestrou napůl, takže část místa jsou moje poklady a pak její sbírka knížek. Ve dvou dolních poličkách jsou spíš takové ty encyklopedie, dětské knížky a nějaká ta povinná četba. Ke které se bohužel nikdy moc nemám.
A za druhé: Knížek není moc, proto asi nemají nějaké zvláštní uspořádání. Nebuďte překvapeni, když tu nenajdete nějaké z těch, co jsou na blogu. Chodím často do knihovny a hodně si půjčuju.  Přála bych si, aby se můj počet knížek neustále rozrůstal, tak snad to časem vyjde. Doufám, že se vám to bude alespoň trošku líbit. Ready? Go.



Takže první polička ze dvou. :D Jako první tady mám: Neopouštěj mě, což je opravdu úžasná knížka, i když dost smutná, dle mého názoru.
Christopher Pike a jeho Poslední upír, což je jedna z mála fantasy, které mě vážně nebavily. Nevím, čím to je, ale je to tak. :D
Magie krve, kterou jsme zatím ještě neměla čas přečíst.
Další je série Andělé, (Pád, Muka, Vykoupení, Vytržení) od které vidíte jenom dva první díly, protože ty zbylé jsem půjčila kamarádce. Docela mě bavila. A od začátku do konce jsem byla team Cam.
První dva díly série Zář: Zář a Zásvětí. Poslední díl jsem si už nekoupila. A myslím, že ani nedokoupím. Krásná série, ale na mě až moc sladká.
Škola noci: Označená, Zrazená, Vyvolená, Nezkrotná, Pronásledovaná, Pokoušená, Vyhořelá, Probuzená. Za další díly peníze už dávat nebudu. Byla to moje první fantasy sérii, takže jsem s ní měla jedinečný vztah. :D Prvních čtyři pět dílů bylo v pohodě. Další už mě moc nebavily, ale definitivně jsem s touto sérií skončila, když autorky zabily jednu z mých oblíbených postav. (Už několikátou) A pak už jsem na to neměla nervy.
Poslední díl Vampýrské Akademie od Richelle Mead: Poslední oběť. Sérii jsem přečetla celou a absolutně jsem si ji zamilovala. Vím, že je nelogické mít doma pouze poslední díl, ale na celou sérii jsem v danou chvíli neměla a šestku jsem si prostě musela přečíst ještě jednou. :D
Nástroje smrti: Město z kostí, Město z popela a Město ze skla. Absolutně naprosto úžasná série! Co víc říct, než, že potřebuju i zbytek sérii. P.S. Zbožňuju tyhle obálky. :D
Pátá vlna, kterou jsem dostala letos k Vánocům. Něco trochu jiného, než jsem očekávala, ale jinak opravdu úžasná a zajímavá kniha.
A pak legendární Hunger Games. (Aréna smrti, Vražedná pomsta, Síla vzdoru) Prosím nezabíjejte mě, ale ještě jsem je nečetla. Ale mám pro to takovou menší výmluvu. Chtěla jsem si je přečíst už dávno, jenže jsem neměla, kde je sehnat. Vím, že je to chabé odůvodnění, ale nějak jsem se ospravedlnit musela. :D Ale brzo Hunger Games snad vážně přečtu. Slibuju.

Druhá polička:

Začínáme Alenkou v kraji divů a za Zrdcadlem, kterou jsem sebrala své sestře. :D Miluju ty originální ilustrace.
První dva díly Legendy: Legenda a Fenomén. Legenda je naprosto fenomenální, úžasná, strhující a napínavá. A Fenomén je stejně legendární jako první díl.:D Už se nemůžu dočkat, až si přečtu i poslední díl.
Pak tady mám jednu z nejlepších dystopií, co jsem kdy četla: Divergence – ani nedokážu popsat slovy, jak moc je ta knížka úžasná. A Rezistence, kterou jsem taky letos dostala, bude doufám stejně dobrá.

Monument 14 jsem ještě pořád nepřečetla. Opět jsem na něj slyšela dobré recenze, takže někdy až bude čas a nebude nic zajímavějšího, tak se k němu určitě dostanu.
Další je sérii Železný král, od kterého mám pouze dva první díly (Železný král, Železná dcera), jelikož Knižní klub pozastavil vydávání této úžasné sérii. Což mě opravdu mrzí, protože tuhle sérii mám ráda a miluju ty obálky.
Série Smečka (Smečka, Vzpoura, Oběť) je akční, napínavá a dobrodružná. A navíc má krásné obálky. :D
Dcera kostí a dýmu. Opět jenom první díl, jelikož i tady bylo pozastaveno vydávání. Asi jediná americká fantasy, kterou jsem kdy četla, a dějištěm je Praha. Naše Praha! No tak, už jenom kvůli tomu by měly vydat i ten další díl. :D
Anna krví oděná a Dívka z nočních můr, kterou tady bohužel nevidíte, protože je taky půjčená. Zajímavá, trochu děsivá a originální série.

Dále pak Oxfordský studijní slovník, který jsem dostala od tety a moc se sem nehodí, já vim. :D
Celia Ress a její Krásná loupežnice, což byla asi moje první romantická kniha. Byl to příběh myslím z 16. století a když jsem to před těmi pár lety četla, tak se mi to moc líbilo.
Ta útlounká knížečka je pak sbírka básní nazvaná: Hned vedle bílá barva mráčků od Hanuše Hachenburga. Což byl reálný mladý chlapec, který žil v terezínském ghettu a jeho básně byly přidávány jako příspěvky do tajně vydávaného časopisu Vedem. Nakonec byl bohužel odvezen do Osvětimi a ve svých nedožitých patnácti letech zemřel. Jeho                                                                                         básně jsou tak procítěné, že vás jednoduše                                                                                                   zasáhnou.
Další tenounká záležitost je Kočka v blázinci od Andrei Platznerové. Vypravěčem příběhu je černá kočka, která nás provází chodbami blázince a představuje jednotlivé pacienty, doktory a obecně život na takovémto místě.
Kniha o minerálech, která nikoho z vás tady asi nebude moc zajímat, takže tu přeskočím.
Řeč Těla je velice zajímavá kniha. Dozvíte se tam spoustu zajímavých věcí o tom, jak se dají lidé odhadovat a co u většiny z nich znamenají jednotlivá gesta. A když o tom tady tak píšu, tak si uvědomuju, že tuhle knížku mám zase půjčenou já, takže bych jí měla asi už vrátit její majitelce. :D
A další tři knihy jdou od nakladatelství Baobab. Zimní bitva, kterou jsem četla před pár lety. Knížka se mi líbila, ale vážně jsem nebyla spokojená s tím koncem. To prostě nebylo fér!
A poslední je Tobiáš Lolness ( Život ve větvích, Elíšiny oči), ke kterému mám speciální vztah. Tohle je série, díky které jsem si zamilovala čtení. Takže děkuji mým rodičům, že mi Tobiáše pořídili, protože nevím, kde bych bez něj dnes byla. :D Nádherný příběh popisující život miniaturních lidí na stromě. Oba díly byly napínavé, dobrodružné, strhující a úžasné.

Možná se divíte, proč jsem tolik z těch knih nepřečetla, ale to je tím, že si vždycky půjčím něco z knihovny (kdyby jenom jednu knížku) pak se to snažím všechno dočíst, pak si zase půjčím další…To je prostě začarovanej kruh. 

Takže, tohle byla moje skromná knihovnička. Doufám, že se vám to alespoň trochu líbilo. :)



6 komentářů:

  1. Fascinuje mě, jak je ta první polička barevně sladěná :) Jinak pěkná knihovnička a přeji mnoho úspěchů při jejím rozšiřování! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mockrát děkuju. Asi mám moc knížek s černejma obálkama :D

      Vymazat
  2. Christopher Pike a jeho Poslední upír...no hej, ten vyzerá všade a u každého tak, že nebude baviť. :D
    Alenka, a rovno tá kniha s tými ilustráciami, za ktorú by som wrááá...krása!

    Krásná loupežnice, to by ma rozosmievalo a zabavilo by ma to na veľmi dlho. Už len pre ten názov, z ktorého je tušiť presný opak príbehov, ktorým dávam prednosť ale občas nie je naškodu, siahnuť po niečom takom. Asi by som sa smiala a usmievala ako debil ak by to skončilo happy-endom. :)

    Kočka v blázinci, tá sa mi zapáčila! Píšem si ju na papierik a raz si ju nájdem. Ďakujem.

    Řeč Těla - presne typ, knihy ktorý by mi matka zakázala kúpiť a mňa by napriek všetkému zaujala. Škoda, že také u nás v knižnici skrátka nenájdem.

    Ešte raz. Ďakujem za zaujímavé typy. ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Neni vůbec zač. Jsem ráda, že jsem s něčím pomohla :D

      Vymazat
  3. Naprosto tě s tím nepřečtením knih chápu! Vždycky přijdu do knihovny s tím, že knížky jenom vrátím, protože mám doma spoustu svých knih. Jenže jednou na mě čeká Kulhánek, jednou si všimnu knihy, na níž jsem četla dobrou recenzi. A najednou si odnáším třeba sedm knih a mám měsíc na přečtení. Je to začarovaný kruh, jednou bych měla poslat do knihovny bratra, aby za mne něco vrátil, protože vím, že ten nic nepůjčí. :D
    A jinak, zajímavé knihy. Ta horní polička je krásná, také se mi líbí, jak je barevně sladěná. Měla bych vyfotit povánoční knihovničku, jak to teď vidím u tebe. :D A se Školou Noci jsem sekla po pátém díle, prostě jsem na to neměla. :)
    A Hunger Games si rozhodně přečti, je to úžasné! :3
    A souhlasím s tím, že mají nástroje smrti dokonalé obálky. Tuhle sérii musím mít doma celou. I proto, že se mi fakt líbí, ale i z důvodu těch obálek :3

    OdpovědětVymazat
  4. Díky za tip. Až se mi naskytne čas, tak si Hunger Games vážně musim přečíst. Filmy jsou úžasný a knížky většinou bývají ještě lepší. Takže se na to už vážně moc těšim. :)

    OdpovědětVymazat