čtvrtek 23. ledna 2014

Legenda (Legenda #1)

Legenda
Marie Lu

Anotace: Na území, kde se kdysi rozprostírala západní část Spojených států, se nyní nachází Republika – stát, který je v nikdy nekončící válce se svými sousedy. Patnáctiletá June se narodila v jedné z nejbohatších čtvrtí v Republice, je zázračným dítětem a připravuje se na závratnou kariéru v nejvyšších vojenských kruzích. Stejně starý Day se naproti tomu narodil ve slumu a už ve svém mladém věku je nehledanějším zločincem Republiky.
Oba pocházejí z naprosto odlišných světů a zdá se, že neexistuje důvod, proč by se jejich cesty někdy měly zkřížit. Ovšem pouze do doby, než je zavražděn Metias, bratr Juny, a než se Day stává hlavním podezřelým. Rozpoutává se hra na kočku a myš, v níž se Day snaží ochránit svou rodinu a June pomstít smrt bratra. Ale při šokujícím zvratu událostí oba odhalí, co je ve skutečnosti postavilo proti sobě. Nyní nastává boj o holý život, boj o budoucnost lidstva, boj o skutečnou lidskou svobodu.



Autorka: Narozena 11. čevence 1984 (Wuxi, Čína). Narodila se nedaleko Šanghaje, když však začala studovat v USA na University of Southern California, usadila se v kalifornské Pasadeně. Zde žije se svým přítelem, čivavou a dvěma Welsh Corgi Pembroky, což jsou neuvěřitelně roztomilí a hraví pejsci. Předtím,
než se začala věnovat psaní na plný úvazek, pracovala jako umělecký ředitel ve společnosti věnující se vývoji videoher. Píše knihy pro mladé a zaměřuje se především na dystopie.
Zdroj: http://www.databazeknih.cz/


Obálka: Tentokrát není třeba nijak obálky porovnávat. Naše i ta americká jsou stejné. A vlastně jsem s vzhledem docela spokojená. 

Hodnocení: Pokud si knihu pořídíte, všimnete si, že na zadní straně obálky je krom recenze také doporučení: "Plná nepřetržité akce, napětí, romantiky, nečekaných zvratů a překvapivých odhalení. Legenda vás nenechá ani na chvíli vydechnout." Dost chvalitebné hodnocení.A po přečtení Legendy s tím musím jenom souhlasit. Splněno ve všech bodech. Alespoň pro mě. I když to s tou romantikou. Nemyslím si, že spojit tyhle dva je to nejlepší, ale uvidíme, třeba se to časem změní. 

Co dalšího říct? Jak se jednou začtete, je těžké knihu odložit. Opravdu :) Líbí se mi, že Legenda je psána z perspektivy dvou zcela odlišných postav. June a Daye. A rozdílem tady není jenom pohlaví, ale také úplně jiný způsob života. Pocházejí z opačných vrstev. Ona se narodila v těch nejbohatších, on v té nejchudší. Ale přeci je tu něco, co mají tihle dva společné. O obou z nich se mluví. Day je nejhledanější zločinec Republiky. A June je zázračným dítětem, které získalo plný počet bodů ve zkouškách a mohla by ji tím pádem čekat velice slibná kariéra.

Musím přiznat, že při čtení této knihy mě překvapilo hned několik věcí. Neříkám, že všechny pozitivně, ale pořád něco. :D

Postavy: Abych byla upřímná, tak po přečtení Legendy a vlastně i Fenoménu se Day vyšplhal na přední příčky mých nejoblíbenějších mužských postav. Vím, je mu teprve patnáct, ale má tak neskutečný potenciál. U mě se dostal někam mezi Čtyřku (Divergence), Jace (Město z kostí), Adriena (Pokrevní pouta), Nika (Cal Leandros) a Dimitrije (Vampýrská akademie). Takže se mi z mé dřívější TOP 5 stala TOP 6. Až tak moc jsem si postavu Daye oblíbila.:D

Má jednoduše své vnitřní kouzlo. A jeho nesobeckost a milá povaha to všechno jen podtrhují. Dokáže udělat téměř cokoli pro svou rodinu a nebojí se bojovat.Chytrý, bystrý, rychlý, mazaný a silný. To všechno je Day. Já nevim, možná mu trochu moc fandim. :D Přečtěte si a zjistěte sami. 

Proč je vlastně právě on Legendou? Protože ho každý zná, ale většina z lidí ho nikdy neviděla. Republika se ho snaží chytit už roky, ale jaksi se jí to nedaří. A to je podle mě důvod proč ho tak moc nenávidí. Nemyslím si, že je to kvůli jeho krádežím a občasnému ničení techniky, spíš jim mnohem víc vadí fakt, že někoho nemají pod kontrolou.


http://thebooksmugglers.com/

Teď už dost básnění o Dayovi a přesouváme se k druhé hlavní postavě knihy June. Už na začátku přiznávám, že ji nemám ráda. Je to vlastně jedna z opravdu mála hlavních postav, ke které jsem cítila hlubokou nenávist a nesympatii. Ale pokusím se zhodnotit ji objektivně. Netvrdím, že se mi to povede.

Nedá se ji odepřít, že má kuráž, odvahu a v podstatě i smysl pro spravedlnost. Líbil se mi její vztah s Metiasem. (Což je mimochodem postava, kterou jsem si dost oblíbila a opravdu mě mrzelo to, co se mu stalo. Pro mě byl o tolik lepší než jeho sestra.)

Musím uznat, že i když ji vážně nemám ráda její postřeh, bystrost a užívání logiky na mě udělaly dojem. To je asi jediný důvod, proč jsem ji v průběhu čtení nezaškrtila. Dobrá, možná na to má vliv i to, že je imaginární postava z knížky. :D 

Fajn a teď proč ji tak moc nesnášim. Asi  za to může to, co udělala v jedný určitý části knihy.(Až si knihu přečtete, budete určitě vědět, o čem mluvím/píšu.) Na jednu stranu to chápu, ale na druhou: "Jak mohla?!" Dobrá a pak mě taky naštvala ta část,co následovala po týhle. Kdo si sakra myslí, že je? Dobrá, už toho nechám. Svůj názor jsem řekla. Hněv jsem ze sebe vypsala. :D

Takže co ještě říct. Čtivé, napínavé, občas i zábavné, rozhodně překvapivé. Opravdu doporučuji. Těm, co mají rádi dystopie obzvlášť. :)


Žádné komentáře:

Okomentovat