neděle 18. ledna 2015

Dveře do prázdnoty - Victoria Schwab

Název: Dveře do prázdnoty
Originální název: The Unbound
Série: Archiv 2
Autorka:  Victoria Schwab
Nakladatelství: CooBoo
Počet stran: 325 stran

Anotace: Mac vede dvojí život. Není pouze studentkou, ale také Správkyní v Archivu, v tajuplném místě, kam odcházejí spát Historie zemřelých lidí. Mac nastoupí na střední a snaží se dostat svůj život do normálních kolejí, ale nějak se jí to nedaří. Proč se v jejím okolí ztrácejí beze stopy lidé, se kterými se setkala? Mac se to pokusí rozluštit, ale riskuje u toho své Správcovství, vymazání vzpomínek, a dokonce i svůj život.



Autorka: Victoria Schwab se narodila v roce 1987 matce Angličance a otci z Beverly Hills. Začala publikovat v roce 2011. Do češtiny byla přeložena zatím jen její kniha Archiv, na podzim roku 2014 je naplánováno vydání druhého dílu, Dveře do prázdnoty. Mezi další její díla patří The Near Witch, A Darker Shade of Magic, Everyday Angel či Vicious

Jak a proč? První díl této série byl jedním slovem úžasný a já se prostě nemohla dočkat pokračování. :D Svět, který zde autorka vytvořila se vám dostane pod kůži a vy nebudete chtít přestat.

Jak už jsem zmínila Archiv byl naprosto úžasný a tak jsem se překvapivě rozhodla v této sérii pokračovat dál. Ale nebyla jsem si moc jistá dalším dílem. Přeci jenom, většinou se prvnímu dílu nic nevyrovná. Ale tentokrát jsem byla opravdu mile překvapena. Podle mě jsou Dveře do prázdnoty ještě o chlup lepší, než Archiv samotný.

Co dělat, když se všechno, co jste si mysleli, že znáte, změní? 
Celý tento díl byl temnější, akčnější, zajímavější a dle mého názoru i překvapivější. Stejně jako v jedničce, i tady se řeší zajímavé případy. Tentokrát se to týká především vyšetřování záhadných smrtí a zmizení. No a asi vás nepřekvapí, že naše mladá Mackenzie se tomu všemu snaží přijít na kloub.

Co se týče příběhu, posouváme se trochu dál. Díky konci prvního dílu se Archiv už nezdá tak milým, přívětivým a klidným místem. Stejně tak na knihovníky se můžeme dívat ze zcela nových úhlů. Nic už není takové, jako dřív. Tajemství jsou čím dál větší, tajemnější a nebezpečnější. A k odhalení celého Archivu, nebylo nikdy blíž. Komu se dá věřit, když máte pocit, že vás všichni zradili?
Victoria Schwab: Fear is strange thing. It has the power to make people close their eyes, turn away. Nothibg good grows out of fear. eyes, good, fear, power, people. Meetville Quotes
Nikdo není takový, jak se na první pohled může zdát...
Mackenzie se rozhodně změnila. A to ne jenom v dobrém slova smyslu. Rozhodně je víc sebevědomá a také má víceméně rozhodnuté své priority. Ale na druhou stranu s jejím psychickým zdravím to nevypadá moc dobře. Celá ta věc s Owenem se na ní značně podepsala. A nemyslím teď jenom problémy s usínáním a nočními můrami. Její nepozornost a únava ji ale samozřejmě značně stěžují práci a život obecně.
Občas ztrácí pojem o tom, kde končí sny a začíná realita, co je skutečné a co pouhý přelud. Deprese, úzkost, strach a pocity šílenství. Ano, chvílemi mi dost připomínala Maru Dyerovou.
Je těžké vymýšlet neustále nové a nové uvěřitelné výmluvy, když se domů vracíte od krve nebo s potrhaným oblečením. Takže asi si dokážete představit, že doma to poslední dobou nemá zrovna lehké. Rodiče si o ní dělají pořád větší starosti a jejím lžím už téměř nevěří. A to, že ubližuje svým blízkým, jelikož je chce držet v bezpečí ji psychicky ničí ještě víc.

“The funny thing about armor is that it doesn't just keep other people out. It keeps us in. We build it up around us, not realizing that we're trapping ourselves.” 

Musím přiznat, že Wes mě taky hodně překvapil. V podstatě v tomhle díle jsem zjistila, že Wes, kterého jsme poznali v prvním díle, je pouze jedna z jeho mask. Lépe řečeno, jedna z jeho tváří. Každému ukazuje jinou, ale pravdivou část svého já. Ano, přizpůsobuje se tak prostředí a situacím, ale nikdo tak nezná pravého Wese Ayerse.
Mě osobně trochu chyběl ten jeho nevšední styl. Nástup do školy evidentně znamená vzhled bez černých linek, emo oblečení a naušnic. Ano, pořád to byl ten sladký, vtipný, roztomilý Wes, ale něco mu prostě chybělo.
Taky mě překvapilo jeho chování ve společnosti. Čekala jsem. že bude podobně ostýchavý a opatrný jako Mackenzie, ale to jsem vážně hodně přestřelila. Být středem pozornosti si vážně dost užívá. Se všemi je zadobře a je neskutečně oblíbený. Má spoustu přátel, kteří ho milují no a pak také celé zástupy holek, které by zabíjely jenom proto, aby s ním mohly chodit. Nevím, jak pro vás, ale tohle pro mě byla část jeho já, kterou jsem vůbec nečekala. :D
Victoria Schwab: Free caffeine and sugar, a recipe for making friends. friends. Meetville Quotes
No a pak je tady jeden nováček a to Cash. Cash je hrozně roztomilej, hodnej, přátelskej, vtipnej a no prostě neskutečně úžasnej. A kdyby tady nebyl Wes, asi bych si ho naprosto zamilovala. Ano, normálně bych mu přála, aby byl s Mackenzie, ale no ne když je jeho konkurentem Wes. Proti němu prostě nemůže vyhrát. :D

A pak je tady ještě Roland, na kterého bych nerada zapomněla. Tenhle knihovník mi prostě neskutečně přirostl k srdci. Líbí se mi ten jeho otcovský vztah s Mackenzie. To, že ji pořád podporuje, chrání a pomáhá jí.
Vlastně je asi jediná dospělá osoba, která na mě nějak pozitivně zapůsobila a není mi ukradená. :D

Konečné zhodnocení: Já rozhodně tuto sérii doporučuji. Asi nemusím vypisovat další superlativa, abych naznačila, jak moc originální a zajímavá celá tahle série je.
A no, hodnocení...To není moc těžký výběr:
 

Žádné komentáře:

Okomentovat