neděle 4. ledna 2015

Měsíční nej - PROSINEC

Meme které vytvořila Rodaw . Vašim úkolem je přiřadit knihy přečtené v uplynulém měsíci do různých kategorií.

Dobrá, nepřečetla jsem za prosinec tolik knížek, kolik jsem chtěla, ale zvládla jsem splnit výzvu, takže jsem vcelku spokojená. :) A navíc za tenhle měsíc jsem získala opravdu velké množství nových knížek do knihovničky, za co moc děkuji své rodině a přátelům. :)

Tak jo, teď už tedy knížky, které jsem zvládla přečíst za PROSINEC:






Nejlepší kniha: 
Hmm, že by The Retribution of Mara Dyer? :D Jinak to prostě nejde. Na tuhle knihu jsem čekala taaaaak dlouho. Celý tenhle díl byl tak trochu jiný než předchozí dva, ale i tak to bylo úžasné čtení. Autorka mě opět dokázala několikrát překvapit. U téhle série prostě nedokážete předvídat konce. Ať vás napadne cokoli, výsledek vám vždycky vyrazí dech. Za mě určitě nejnapínavější a nejočekávanější kniha tohoto měsíce. :)



Nejhorší kniha:
Asi nebyla. Zmoudření Dona Quijota sice není můj šálek kávy, ale no rozhodně bych tu knihu nemohla odsoudit jako špatnou. :)

Nejlepší konec: 
Mě osobně se docela líbilo zakončení Vzdoru. Teda, musím přiznat, že to, co se stalo, jsem tak nějak nečekala. Tak nějak vůbec. :D Ale i přesto si mi zakončení tohoto dílu líbilo. Ano, uvědomuju si, že nás čeká ještě celý jeden díl (alespoň doufám), kde se může všechno změnit a skončit úplně jinak. Ale kdyby trojka skončila nějak podobně jako tento díl, neměla bych s tím žádný problém. 


Nejhorší konec: 
Syn pekel. Ne, že by ten konec byl špatný, jenom je to cliffhanger. Nesnášim cliffhangery. :D Takže ano, pro mě to byl strašnej konec a no doufám, že se co nejdříve dostanu k pokračování, jelikož bych ráda věděla, jak autorka tu poslední scénu vyřeší. 
Jinak kniha je to naprosto úžasná. Jsou zde nadpřirozené postavy, magie, romantika, akce, boje na život a na smrt, nějaké to překvapení...Rozhodně doporučuju. :)


Nejhezčí obálka: 
Tak tady jasně vítězí Archiv. A ne, není to jenom proto, že modrá je moje nejoblíbenější barva. I když...:D Grafické zpracování obálky je úžasné. Líbí se mi ta hra s barvami. Kontrasty černé, bílé modré a postupné zesvětlování.Symbolika klíče, kterou naleznete nejen na obálce, ale i uvnitř knihy. Ne, já jsem si do tý obálky vlastně vůbec nezamilovala. :D 


Nejhorší obálka:
Asi Zmoudření Dona Quijota. Ale na druhou stranu je to klasika. U těch se obálky neřeší tolik jako třeba u fantasy knížek, takže no, buďme rádi, že má alespoň nějakou obálku a pevnou vazbu. :D 


Nejlepší pár:
No, nemůžu tak úplně spoilerovat z dalších knih, takže jsem se rozhodla vyjít s Percym a Annabel. Ano,ti dva ještě nejsou pár, ale jsou spolu tak strašně roztomilí. :3 Jsou pro sebe jako stvoření. Vzájemně se doplňují, důvěřující si, umí spolupracovat a oba vědí, čeho chtějí dosáhnout. Ale no, pokud chceme, aby ti dva byli spolu, musíme počkat na Annabel, až udělá první krok, jelikož Percy se sám nevyjádří. :D Takže jim držím palce. 


Nejakčnější kniha:
Adi znovu vyberu Vzdor. Tenhle díl byl podle mě mnohem lepší než jednička. Bylo zde mnohem víc všeho. Záhad, tajemství, překvapení, nečekaných zvratů a navíc díky tomu, že každá z hlavních postav se nalézá jinde, měli jsme dokonalý přehled o tom, co se kde děje. A díky tomu byla v tomto díle akce a napětí téměř na každé stránce. A to je mořná důvod, proč jsem si Vzdor tak moc oblíbila. 


Nejromantičtější kniha:
Hmmm, v podstatě všechny. :D Ale pokud bychom mluvili o romanci, hodně se mi líbí vztah Tris a Čtyřky. Pohled na všechny ty události z jeho perspektivy, nám dává ucelenější pohled na celý jejich vztah. Díky této dvousetstránkové knížečce jsem mnohem lépe pochopila postavu Čtyřky a také jeho chování. Vidět Tris jeho očima je taky něco nového a svým způsobem jedinečného. Nevím, prostě díky téhle sbírce povídek jsem si uvědomila, jak úžasný a zajímavý vlastně vztah mezi těmito dvěma postavami je. 


Nejzajímavější námět:
Tohle je těžký. Rozhoduju se mezi Archivem a Malým princem. Oboje je originální, ale v jiném slova smyslu. Ale tak, abych se neopakovala, vyberu Malého prince
Tenhle příběh jsem četla už před pár lety, ale díky škole jsem se k němu teď dostala znovu. Tohle je opravdu knížka pro všechny generace. V každém věku si budete tento příběh interpretovat jinak a zaujme vás jiná pasáž. A to je na ní asi to nejúžasnější.Tohle není pohádka pro děti. Je to něco krásného, nevšedního a osobitého. Malého prince si prostě nelze nezamilovat. 




Nej. mužská postava:
Nejde si zvolit jinak, než Malého prince. (Ano, právě jsem řekla, že se nebudu opakovat. Tak skoro, no :D) Ten klučina je tak strašně roztomilej a je to typ člověka, kterého v dnešní době potkáte jen zřídka kdy. Má neskutečně dobré srdce, je zvídavý, vynalézavý, nikdy nikoho nesoudí a také si nestěžuje, je pokorný, přátelský a milý. A navíc, nikdy by nezradil někoho, na kom mu záleží. Jestli tohle není typ dokonalého člověka, tak už nevím, kdo by mohl být. Za mě asi ta nejlepší knižní postava vůbec. :)


Nej. ženská postava: 
Já si prostě nemůžu pomoc, ale miluju Maru. Jasně, ta holka má spoustu chyb, je šílená, občas nejedná úplně s rozvahou a má problémy vidět věci takové jaké jsou, ale asi právě proto ji mám tak ráda. Není dokonalá a ví to o sobě. Jediné o co se snaží je být normální a někam zapadnout. 
Co na ní ale obdivuju je její vytrvalost a bojovnost s kterou poráží každodenní překážky. A že jich má spoustu. Takže ano, je trošičku šílená (kdo by nebyl, kdyby si prošel tím, co ona) ale i přes všechny problémy, se vždycky postaví zpátky na nohy a nenechá se sebou zametat. Je prostě úžasná. :D 
 

Žádné komentáře:

Okomentovat