neděle 25. ledna 2015

RC review: Poslední z Bohů

Název: Poslední z Bohů
Originální název: The last Olympian
Série: Percy Jacskon 5
Autor: Rick Riordan
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 407 stran

Anotace: Jmenuji se Percy Jackson… Blíží se mé šestnácté narozeniny. V Táboře polokrevných však nechystáme oslavy, nýbrž výpravu do války. A místo blahopřání jsem si vyslechl dávné temné proroctví, které mi všichni tak dlouho tajili. Bitva, která může znamenat konec světa, začne docela nevinně, když mi přistane na kapotě auta bájný kůň Pegas…
Ukáže se konečně, kdo stojí na straně dobra a kdo se přidal k vládci temnot? Kdo válku nepřežije a kdo z ní vyjde jako hrdina?
Zápas o zachování civilizace začíná!


Autor: Riordan se narodil v San Antoniu v Texasu. Vystudoval University of Texas at Austin a poté patnáct let učil na státních a soukromých školách v Kalifornii a San Antoniu.
Riordan je mnohonásobně oceněný autor knižní série Tres Navarre a jeho kniha The Maze of Bones se 28. září 2008 vyšplahala na první místo v seznamu bestsellerů newyorského deníku The New York Times. Knihy ze série Percy Jackson a Olympané vypovídají příběh o dvanáctiletém chlapci, který se dozví, že je synem starořeckého boha. 12. února 2010 měl premiéru film natočený podle prvního dílu série – Zloděj blesku.
Riordan žije se svou ženou a dvěma syny v San Antoniu. Právě pracuje na nové sérii The Kane Chronicles, která bude založená na egyptských bozích a jejíž první kniha, The Red Pyramid, byla vydaná 4. května 2010.

Percy Jackson po páté...
Všechny dobré věci jednou skončí a ano, bohužel i tato úžasná série se pomalu ale jistě blíží ke svému konci. Ani mi nepřijde, že už jsem přečetla pět knih. :D

Stejně jako všechny zbylé díly i tento stál za to. Akce, překvapení, neustále zvraty a napětí až do poslední stránky. Podle mě velice dobré zakončení. Příběh je uzavřen, ale zároveň se na něj dá i navázat. Vlastně by mi vůbec nevadilo, kdyby tato série měla ještě tak dalších deset dílů. :D

Bohové, polobohové a démoni...
Prostředí bylo tentokrát mnohem temnější a nebezpečnější, jelikož téměř celá kniha se zabývá bitvou o Manhattan. Myslela jsem si, že jedna bitva nemůže být vyvedena na tři sta stránek, ale asi jsem se spletla. Autor dokáže geniálně popisovat prostředí a vykreslovat charaktery postav, čímž vytváří opravdu výtečný příběh, který si zamilujete. Já jsem právě dočetla pátý díl a zdá se mi, jako by to bylo včera, co jsem tuto úžasnou sérii začala číst. :)

Musím přiznat, že bohové a jejich přístup k celé situaci mě opravdu překvapil. Chápu, že měli vlastních problémů víc než dost, ale nechat skupinu teeneagerů, aby se postarala o celou Kronovu armádu mi nepřišlo moc správný. Mohli jim alespoň nějak pomoc.
Ale co se mi líbilo bylo, že poprvé po hodně dlouhé době spolu všichni bohové víceméně spolupracovali a vykašlali se na své žabo-myší války. A to se v celé historii snad ještě nikdy nestalo.

Percy je v tomhle díle chtě nechtě postaven do role vůdce, na kterém závisí osud celého světa. Ale jinak, žádnej stres. :D
Percy mě nesutále překvapuje. Občas svojí statečností a drzostí a občas natvrdlostí. Ten kluk je hrozně chytrej to jo, ale některý věci mu nedocházej, ani když je má přímo před nosem. Ale tak nikdo nemůže být dokonalý. :)
V tomto díle prokázal neskutečnou odvahu, obětavost a sílu. Je ochotný udělat téměř cokoli, aby ochránil svou rodinu a přátele před nebezpečím. A to je vlastnost, kterou na něm obdivuju asi nejvíc.
U Percyho jsem zvyklá na jeho drzost a potřebu vždycky říct to, co mu na jazyk přijde, ale občas jsem opravdu žasla nad tím, co si dovolí k bohům. Chvílema jsem uvažovala nad tím, že ho některý z nich zabije, proroctví neproroctví. :D Ale no, takový už prostě Precy je, vždycky říká svůj názor. I když někdy, by si ho možná měl nechat pro sebe. :D


A Annabeth, ta z určitého hlediska možná prokázala ještě větší odvahu a odhodlanost než Percy. Přeci jenom stát ve válce, proti někomu, ke komu jste vždycky vzhlíželi a koho jste obdivovali, musí být velice, velice těžké.
A stejně jako je Percy drzý, je Annabeth paličatá. Ano, ty dva jsou prostě úžasná dvojka. A já jim hrozně fandim. :D Ale zpět k Annabeth.
Annabeth je po mamce. Válečnice a génius v jedné osobě. Líbí se mi, jak se do všeho vrhá po hlavě a vždycky je Percymu po boku. Ano, je prostě úžasná.

Hmm, a možná bych měla zmínit i Rachel, jelikož se v tomto díle (bohužel) vcelku dost objevovala. Ta holka mi sama o sobě nevadí. Je vtipná, milá, má vlastní názor, dokáže uzemnit Percyho a má svůj vlastní styl. Ano, je vážně sympatická, ALE míchá se mezi Percyho a Annabel a proto si jí prostě nemůžu tak moc oblíbit. :D

Toto je sice konec série Percyho Jacksona, ale pokud jste se do ní zamilovali tak jako já, věřte, že existuje volné pokračování jménem Bohové Olympu. Kde se opět objevuje Percy i Annabeth. Sice ne tak úplně jako hlavní postavy, ale koho to zajímá?  Hlavně že tam jsou. :D

Tenhle díl stejně jako všechny předchozí určitě doporučuji, jelikož to prostě stojí za to. Tato série má všechno, co jen byste u pořádné fantasy mohli chtít. A navíc je plná řecké mytologie a bohů, takže na co čekáte? :D
A nakonec bych ještě jednou chtěla moc poděkovat nakladatelství Fragment za spolupráci a poskytnutí této úžasné knihy. 

Žádné komentáře:

Okomentovat