neděle 1. února 2015

RC review: V moci démonů

Název: V moci démonů
Série: Syn pekel 2
Autorka: Michaela Burdová
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 270 stran

Anotace: Vydejme se do Velwetie, tajemné země obývané Temnovlky – nesmrtelnými bytostmi, ze kterých jde strach a lidé jsou pro ně pouhou kořistí.
Schyluje se k velké bitvě o moc a vlkodlak Neran a elfka Liadel se ocitají ve velkém nebezpečí. Liadel se chtějí zmocnit nejen démoni, aby získali zpět svou ztracenou sílu, ale také vůdkyně Temnovlků, aby ji využila pro svůj plán. Podaří se Neranovi uchránit milovanou elfku před temnými silami? Co budou muset obětovat pro to, aby mohli být spolu?



 Autorka: Michaela Burdová se narodila v roce 1989 v Příbrami a vyrůstala v malé vesničce u Sedlčan. Miluje rekreační potápění a zvířata, ráda čte, a to především fantasy literaturu. Ke psaní ji přivedl její velký koníček kreslení. Jejím literárním debutem se stala v roce 2008 fantasy trilogie Poselství jednorožců, první díl začala psát už v šestnácti letech. Třetí díl Záchrana Lilandgarie se umístil na 3. místě v ceně dětí ankety SUK za rok 2009. S celou trilogií se potom umístila mezi dvaceti nominovanými knihami na Zlatou knihu 2010 a také mezi dvaceti nominovanými autory. Trilogie Poselství jednorožců prorazila i do zahraničí a koncem roku 2010 vyjde v srbském nakladatelství Evro Giunti.
ZDROJ

Jak už asi všichni víte, na pokračování této série jsem se dost těšila. Jelikož ten cliffhanger na konci prvního dílu mě opravdu překvapil. Něco takového jsem nečekala.

Autorka s ohromnou fantazií a schopností vypravovat..

Jak už jsem zmínila v minulých recenzích, díky slečně Burdové jsem se rozhodla rozšířit svůj obzor, co se českých autorů týče. Ani nevím, čeho jsem se bála. Že příběh nebude tak akční, zajímavý, překvapivý? No, teď je jasné, že jsem byla naprosto vedle, jelikož styl autorčina psaní je naprosto úžasný a v jejích knihách je všechno, co u fantasy hledám. A vzhledem k tomu, jak mladá je, opravdu před ní smekám. :)

Jak už jsem zmínila, autorčin styl psaní je velice čtivý a vždycky vás dokáže něčím překvapit. Druhý díl byl rozhodně temnější a záhadnější než ten první. Mě osobně i trochu víc bavil. Postavy už nám byly známé a pouze se vyvíjel jejich charakter a schopnosti. A některé mě opravdu překvapily. Třeba taková Drel, Etwik, ale vlastně i Garret.


Opět se nám zde prolínalo několik dějových linií. V podstatě tu šlo o kapitoly z pohledu Gerrata, Nerana a Liadel a no pak samozřejmě nezapomenutelné Aragen a její vlčí smečky.
To je jedna z mnoha věcí, které se mi na této sérii líbí. Můžeme jednu určitou událost vidět očima různých postav a díky tomu je lépe poznat.

Dva vlkodlaci, Elfka, trpaslík a smečka Temnovlků...

Hlavní postavou zůstává víceméně pořád Neran. Neran je jednou z těch postav, kteří svoji roli nijak nezměnili. Jeho vztah k Liadel se určitě posunul na novou úroveň, to ano, ale jinak je pořád stejně temperamentní, výbušný, bojovný a starostlivý.
Jedinou novinkou pro mě byl jeho vztah s bratrem. Jde vidět, že jsou si opravdu blízcí a že bratrská láska překoná cokoli, dokonce i zradu. :)


Opět se nám to objevuje Liadel, která v této knize prokázala větší statečnost a sílu než jakákoli jiná postava. Přeci jenom vzdorovat vlastní moci, která je tak silná, že by dokázala zničit, cokoli, co se jí připlete do cesty, musí být poněkud náročné.
Taky se mi líbí to, že se pomalu, ale jistě začíná chovat jako člověk a začíná důvěřovat Neranovi a vytvářet si přátele.

Dále pak Gerrat. Tenhle vkodlak byl jedno samé překvapení. Ale dost jsem si ho oblíbila. Ano byl chvílemi otravný, takový tak trochu chytrolín, ale co jsem na něm obdivovala, byla jeho oddanost k bratrovi. Ano, udělal hned několik pořádně velkých chyb, ale bylo to proto, že se snažil Nerana ochránit. Takže mu to prostě nemůžu mít za zlé. A navíc jeho smysl pro humor a schopnost dostávat se do pořádných problémů z něj dělají postavu, kterou si prostě více či méně zamilujete. :D

A nakonec Aragen, která mě překvapila hned v několika směrech. Za prvé, jsem si myslela, že nemůže bejt šílenější a dobrá, to jsem se spletla. Ale co mě opravdu zaujalo bylo to, jak se v jedné situaci zastála Wenira. Prostě mě ohromilo, že pořád má nějaké city a no že to není jenom sobecká mrcha.


No, myslím, že už jsem řekla vše, co jsem chtěla. :D Takže asi rovnou můžu přejít k hodnocení:


A nakonec bych ještě jednou chtěla moc poděkovat nakladatelství Fragment za spolupráci a poskytnutí této úžasné knihy. 

Žádné komentáře:

Okomentovat