pátek 13. března 2015

EPIC READS BOOK TAG


Tak jo, po menší odmlce jsem se rozhodla pro nějaký ten Tag. Opět jsem si takhle surfovala na internetu, četla nějaké ty články a recenze a no pak se mi před očima objevil tenhle TAG. A no já si řekla, že to by mohla bejt docela legrace, takže jsem se do toho pustila. :) 
Narazila jsem na něj na blogu u Maťy, tak kdybyste se chtěli podívat na její článek, klikněte ZDE :) 

Kdyby si mohla pozvat jednoho autora a fiktivní postavu na čaj, kdo by to byl a co by si servírovala?
No, tak výběr je opravdu těžký.Tolik úžasných autorů a autorek napříč staletími...
Pokud by to byl měl být nějaký ten klasický autor, tak nejspíš Antoine de Saint-Exupéry. Jelikož jeho Malý princ je prostě a jednoduše něco neskutečně nádherného. :) 
A co se týče fantasy autorů, rozhodla jsem se pro Michelle Hodkin, autorku série Mara Dyer. Její knihy pro mě byly něco naprosto nového a fascinujícího. Ráda bych si s ní popovídala o tom, jak se dostala ke psaní, jak to opravdu bylo s jejím námětem a podle koho vytvořila postavu Noaha. :3 

A co se týče postav, hrozně ráda bych se potkala s Liesel Meminger, kterou možná znáte pod přezdívkou Zlodějka knih. Je to neskutečně úžasná, tvořivá a inteligentní dívka, od které bychom se toho mohli spoustu naučit. 
Nejsem si moc jistá, jak by si tahle dvojice rozuměla, ale prostě bych si ráda pokecala s oběma. :D 
A co se týče občerstvení, já bych byla pro čaj a sušenky. Tradice, která nikdy nezklame. 

Pro kterou knihu chceš, aby autor/ka napsal prequel (to, co bylo před první knihou)?
Opět zajímavá otázka. Já osobně bych chtěla prequel k většině knížek, ale co by mě opravdu hodně zajímalo, je Mercy Thompson. Ráda bych se dozvěděla, jaké pro ni bylo dětství a dospívání ve vlčí smečce, jak se seznámila se Samuelem i její počáteční vztahy s Adamem. Tyhle detaily by mě opravdu zajímaly, jelikož co jsem tak pochopila, Mercy měla už od mala vlastní názory a no prostě vlastní hlavu. A dokonce ani Bran si ji nedokázal tak úplně srovnat, což už je opravdu co říct. :D 

Které dvě postavy, kterou nejsou ze stejně knihy by podle tebe tvořili skvělý pár?
Myslím si, že Rose (Vampýrská akademie) a Day (Legenda) by spolu tvořili vcelku pěkný pár. Oba vědí, jaké to je žít ve světě, který zmítá válka, je nulová svoboda a žádné jídlo. Myslím, že by si dokázali vzájemně pomoc a porozumět. Povahově jsou si podobní a dokonce i jejich priority jsou stejné. Rodina, touha žít a změnit místo, kde žijí.
Podle mě by tvořili úžasnou a neporazitelnou dvojku. (Ano, možná spojuju tyhle dva i proto, že nesnáším Peetu a stejně tak June :D)

Kdyby si narazila na svého oblíbeného spisovatele v MHD...Kdo by to byl a co by si mu řekla?
Dejme tomu, že by tam seděla například Patricia Briggs, autorka Mercy Thomspon.
Co bych řekla? Tak jo, teď vám povím nejpravděpodobnější scénář. 
Nejspíš bych neřekla vůbec nic. Stála bych jako solný sloup s pusou dokořán a nebyla bych schopná se pohnout. No a vzhledem k tomu, že bych na ni nejspíš upřeně zírala, asi by si myslela, že jsem nějakej šílenec a na nejbližší zastávce by vystoupila. 
Pak bych byla chvilku ohromená a až by bus vyjížděl ze zastávky, uvědomila bych si, že jsem právě nechala vystoupit svoji oblíbenou autorku, bez toho, aniž bych jí alespoň pozdravila. A jo, pak bych si asi omlátila hlavu o to plexisklo u řidiče. :D 
Ano, takhle by nejspíš vypadala realita.  

Která kniha tě vtáhla do světa čtení? 
No, jak už jsem párkrát zmínila v předchozích článcích, kniha, která mě dostala ke čtení je Tobiáš Lolness. Příběh, který jsem si absolutně zamilovala a díky němu začala číst další knihy. :) 

Tvoje knihovna právě začala hořet, jako knihu zachráníš jako první?
Vážně si tu nikdo nemyslí, že bych mohla zachránit jenom jednoho miláčka, že ne?. :D No, buď bych ten oheň uhasila, nebo vyházela všechny knížky ven. Ale rozhodně bych nemohla zachránit jenom jednu. To prostě nejde. Jako byste si měli vybrat mezi tím, jaké vaše dítě zachráníte z hořícího domu. Prostě nemožný výběr. :D 

V kterém dystopickém světě byste chtěli žít a proč?
Opět otázka na kterou se vcelku těžko odpovídá. Kolik znáte dystopií, kde by to fungovalo a kde by se lidé cítili dobře a nebyly jim omezována žádná osobní práva a svobody? 
Správně moc jich není. :D 
Kdybych ale opravdu musela, vybrala bych asi Legendu od Marie Lu. Jasně, dějou se tu strašný věci, ale zároveň mě to místo svým způsobem fascinuje. Určitě by to nebyla procházka růžovým sadem, ale alespoň bych se mohla přidat na Dayovu stranu a před svou pravděpodobně brzkou smrtí, dokázat, že nezemřeme bez boje. :D 



Nejlepší, nejepičtější kniha, jakou jste kdy četli? 
Opět, tohle je hrozně těžký. Ale tak kdybych vybrala to nejlepší, co jsem zatím četla, tak podle mě určitě Hostitel, Zlodějka knih, Harry Pottera a Mercy Thompson. :) 

Žádné komentáře:

Okomentovat