pondělí 30. března 2015

RC review: Zakázaná hra - Lovec

Název: Lovec
Originální název: The Hunter
Série: Zakázaná hra
Autorka: L.J. Smith
Počet stran: 224 stran
Nakladatelství: Fragment

Anotace: Když vcházela do obchodu, myslela si, že jen koupí dárek k narozeninám a zase půjde. Prodavačovy bledě modré oči ji ale zcela uhranuly. Když odcházela, v ruce nesla HRU a také mrazivou jistotu, že ten pohled neviděla naposled.
Na oslavě Tomových narozenin začne Jenny společně s ostatními novou Hru hrát. Večer plný zábavy se však změní v noc hrůzy a posedlosti láskou. Hra se totiž pro sedm přátel stane novou realitou, které vládne Julian – Princ stínů. Démonický prodavač z obchodu, nemilosrdný lovec, který se nezastaví před ničím.
Zakázaná Hra začala a kdo prohraje, zaplatí…

Autorka: L. J. Smith (Lisa Jane Smithová nebo Ljane) je americká autorka žijící v Bay Area v Kalifornii. LJ Smith je pseudonym.
Říká, že nejšťastnější je ve svém srubu v blízkosti národního parku Point Reyes. Psala od roku 1987 do roku 1998, kdy s psaním přestala, a znovu začala až v roce 2008. Tuto pauzu si Ljane udělala z mnoha různých osobních důvodů (rakovina v rodině a následná ztráta matky). Její knihy jsou kombinací stylů pro mladé i dospělé čtenáře. Věnuje se velkému množství žánrů, které se nebojí kombinovat, včetně hororu, sci-fi/fantasy a romantiky. Jejím nejúspěšnějším dílem jsou série Night World a Vampire Diaries.
ZDROJ

Jak a proč: Abych se přiznala, od této autorky jsem zatím nic nečetla. Ale slyšela jsem, že začátky jejích sérií bývají většinou dobré. Viz například Upíří deníky. Seriál mi však o této sérii jaksi zkazil mínění. Ale i přesto jsem se rozhodla si od této autorky něco přečíst. No a pak jsem narazila na její novinku: Zakázaná hra, takže bylo rozhodnuto.

Hra, která se stává až nebezpečně skutečnou...
Popravdě mě tato útlounká knížečka svým námětem vcelku zaujala. Tak trošku jsem čekala nějakou tu slaďárnu s občasnými prvky šílenství, ale realita mě překvapila. Jasně, příběh je trošku předvídatelný, ale je opravdu čtivý a zajímavý.
Nevinná hra, která se změní ve skutečný boj na život a na smrt, kde se člověk musí postavit vlastnímu strachu, je vcelku zajímavé téma. Autorka do příběhu navíc přidává střípky akce, napětí a humoru. Takže je zde od všeho tak trochu něco.

Postavy s minimálním potenciálem
Ale teď se dostáváme k té slabší části knihy a to, výběru postav. Jejich vykreslováním se dle mého názoru autorka zas tolik nezabývala, což bude nejspíš důvod, proč mi skoro všechny splynuly do jedné šmouhy i přesto, že mají naprosto rozdílné charaktery. Ne, že by byly vyvedeny špatně, spíš šlo o to, že nebyly tolik propracované, takže ztotožnit se s některou z nich bylo vskutku těžké, řekla bych, že možná až nemožné.
Také je zde jasně naznačen budoucí milostný trojúhelník. Jenom doufám, že to neskončí jako s Elenou, která se pořád nedokáže rozhodnout mezi Damonem a Stefanem. :D I když vzhledem k tomu, mezi kým se ta holka bude později rozhodovat, tak nevim nevim, jestli by nebylo lepší hodit tam ještě nějakou třetí oběť. :D

Asi nejdivnější budoucí milostný trojúhelník všech dob :D 
Hlavní postavou příběhu je Jenny. Je vcelku sympatická a milá, ale občas dost naivní a důvěřivá.  Pro mě je hrozně těžký ji nějak hodnotit, když jsem si k ní nevytvořila žádnej vztah. Zas tolik mi nevadila, ale jo, proplesknout jsem ji chtěla. :D
Ale co mi na ní přijde vážně dost divný je její vztah s jejím přítelem Tomem. Občas to vypadá tak, jako by na něm závislá. Pořád řeší, co by se mu líbilo, co ne, co by kvůli němu měla udělat a jak se chovat. Jako chápu, že ho miluje a tak, ale chvíli to hraničí až s posedlostí.

Aby se neřeklo, tak asi zmínim i toho Toma, což je absolutně nevýrazná, bezcharakterní postava. Přečetla jsem celou knihu a nevím o něm v podstatě skoro nic. Jenny ho vidí, jako to nejúžasnějí stvoření pod sluncem, ale já vážně nechápu proč. Nevim, co by na tom klukovi mělo bejt přitažlivýho či zajímavýho.
A navíc ani si nejsem jistá tím, zdali tu holku miluje tak moc jak tvrdí. Kdybych se v dalším díle dozvěděla, že už ji několik měsíců podvádí s její kamarádkou, vůbec bych se nedivila.
A pak je tady Julian, což je taky případ. Víceméně je to hlavní postava celé knihy, tak byste si řekli, že na vás nějak zapůsobí, nebo ve vás zanechá určitý dojem. No...u mě se tak nestalo.
Ale na druhou stranu se mu musí nechat, že na rozdíl od zbytku této skvadry má alespoň nějaký charakter. Je zákeřný, chladný a smrtící. Alespoň něco zajímavého.

No a co se týče jeho lásky, nebo v tomhle případě spíše nezdravé posedlosti Jenny, to je vám taky takovej divnej příběh. Spíše takové klišé, kterému je těžké uvěřit, ale no budiž. Svoji lásku prokazuje opravdu zajímavými způsoby.
Bejt Jenny, tak bych si nejspíš nevybrala ani jednoho.

Konečné zhodnocení: 
Ano, takhle kniha mě zaujala svým námětem a příběhem, který bych hodnotila jako vcelku dobrý, ale postavy mi požitek z této knihy dost zkazily. Asi bych si přečetla i další díl, ale nejspíš tohle nebude patřit mezi série, která bych dala na svůj TOP list. :)

A nakonec bych ještě jednou chtěla moc poděkovat nakladatelství Fragment za spolupráci a poskytnutí této úžasné knihy

Žádné komentáře:

Okomentovat