sobota 6. prosince 2014

Měsíční nej - LISTOPAD

Meme které vytvořila Rodaw . Vašim úkolem je přiřadit knihy přečtené v uplynulém měsíci do různých kategorií.

Takže, nejdřív knížky, které jsem přečetla za LISTOPAD:

Tak jo, asi všem dlužím omluvu, za moji opravdu sníženou aktivitu na blogu. Škola mi teď zabírá hrozně moc času, takže nemám čas v podstatě na nic. :( A navíc se k tomu teď přidala i Autoškola, no prostě...nestíhám. :D Ještě že už je prosinec. Asi nejpohodovější měsíc na čtení. :3
Ale zpátky k listopadu. Tohle jsou tedy všechny knížky, který jsem přečetla. :)






Nejlepší kniha: 
Tady mám vítěze jasného. Mám takový pocit, že tahle knížka by pro mě zvítězila vždycky. A ano, hádáte správně. Je to Zlodějka knih. Ano, já vím, že už jsem tuhle knížku četla a není to zase tak dávno, ale kvůli úkolu z angličtiny jsem si ji potřebovala přečíst ještě jednou, tentokrát ale v originále.
Jsem ráda, že už jsem příběh znala. Díky tomu pro mě ta angličtina nebyla zase tak těžká. Spoustu věcí jsem si osvěžila a připomněla si, proč vlastně tuhle knížku tak moc miluju. :D Ten příběh, ty postavy, vypravěč, emoce, prostě všechno... :3



Nejhorší kniha: 
Nebyla

Nejlepší konec: 
No, tady je to poměrně těžký výběr, jelikož většina knížek co jsem za tento měsíc přečetla byly buď samostatné knihy a nebo poslední díly série. Takže výběr je dost náročný.
Mě osobně ale asi nejvíce zaujal konec Where she went, což je takové volné pokračování na knihu Jestli zůstanu. Příběh se odehrává pět let po, no po té události a tentokrát je z pohledu Adama. (Podle mě mnohem lepší než jednička.)
Nemůžu vám moc prozradit, ale věřte, že ten konec je opravdu pěkný. :)



Nejhorší konec: 
Opět Zlodějka knih. Když jsem tu knížku četla poprvý, posledních asi třicet stran jsem probrečela. Pro mě jeden z nejsmutnějších a nejsrdceryvnějších konců, co jsem kdy četla. :(



Nejhezčí obálka: 
Popravdě se mi z tohoto výběru nelíbí asi ani jedna. :D Takže omlouvám se, ale v této kategorii si tentokrát asi nevyberu.

Nejhorší obálka:
Dobře, tak tady mám naopak jasného vítěze. Where she went, která má vážně strašnou obálku. :D Nemůžu si pomoc, ale obálky téhle série se dle mého názoru moc nepovedly. Teda až na tu filmovou, ta je úžasná. :3
Doufám, že i tento díl bude zfilmován a dočká se obálky, kterou si právem zaslouží. :)



Nejlepší pár:
No, tak tady bych jich asi taky mohla vybrat víc. Ale řekla bych, že za tento měsíc u mě vítězí Warner a Juliette. Podle mě se Warner k Julette hodí mnohem víc než Adam, ale možná je to jenom můj názor. Zdá se mi, že Warner ji vidí takovou jaká opravdu je, podporuje ji a pomáhá jí se zlepšovat. Adam ji spíš drží zpátky. Takže nevím jak vy, ale já jsme team Warner. :3



Nejakčnější kniha:
Druhý hrob nalevo. :D Já myslím, že o této sérii jsem už párkrát básnila, takže jenom opravdu ve zkratce. Akce je jedna z mnoha věcí, které vás provázejí po celou dobu čtení. Začnete první stánku a najednou jste na konci a ani nevíte jak. :D



Nejromantičtější kniha:
Opět bych zvolila Where she went. A musím přiznat, že tohle jedna z mála romantických knih, kterou jsem si opravdu oblíbila. Možná je to tím, že se mi postavy a celkově i jejich vztah zdají prostě hrozně reálné. Nejsou tam přehnaně sladké a předvídatelné pasáže a příběh je hodně čtivý.
Za mě úžasné, realistické, romantické počtení. :)



Nejzajímavější námět:
Rozhodně Deklarace smrti. Tahle knížka mě osobně námětem připomíná 1984, akorát v trochu modernějším podání. Je to prostě něco, u čeho se opravdu zamyslíte a zeptáte se sami sebe, kam to vlastně všichni směřujeme. Vážně se vám zdá námět této knihy tak moc nereálný, tak moc daleko v budoucnosti? Mě osobně totiž připadá, že něco podobného se děje už teď, akorát tomu dáváme jiná jména a důvody.



Nej. mužská postava:
Max Vandenburg. Ano, opět zmiňuju Zlodějku. :D K postavě tohoto mladého Žida jsem si v průběhu čtení vytvořila poměrně silný vztah. On je tak milý, hodný, okouzlující a no prostě dobrý člověk. A po tom všem, co zažil a čím si prošel, je zázrak, že má pořád dobré srdce a věří v to, že svět se může změnit. A navíc to, jak se chová k Liesel...To je prostě tak hrozně hezký. :)



Nej. ženská postava: 
Tak jo, asi budu trochu originální a z tohoto výběru vyčlením Cookie i Charlie, jelikož obě dvě jsem zmínila už minule. :D
A víte co? Možná dokonce vyberu Juliette. Je to postava u které jsem zaznamenala asi největší změnu charakteru a priorit vůbec. Na začátku to byla tichá, uplakaná a vystrašená holka, která se utápěla v depresích a vlastní představivosti. V posledním dílu je z ní sebevědomá mladá žena, která zná své schopnosti a má jasně stanovené cíle. Stává se postavou, která ostatní vede a inspiruje. Stává se novou Juliette. :)

Žádné komentáře:

Okomentovat