středa 24. prosince 2014

NEJLEPŠÍ KNIHY ZA ROK 2014

Vím, že tento rok ještě neskončil, ale no, řekla jsem si, že napsat tenhle článek o chvilku dřív přeci neuškodí, ne? :D

Tady je tedy výběr knížek nebo rovnou celých sérií (ano, trochu si měním pravidla), které mě nejvíce zaujaly. Ať už námětem, postavami nebo zpracováním. :) 
Knížky nejsou v žádném pořadí. :)

Tak jo, tenhle výběr nemůže asi nikoho z vás překvapit. Musela jsem prostě zmínit nějaký ten díl Mercy Thompson, ne? :D Nakonec jsem se rozhodla pro Nocí zlomená, jelikož tenhle díl se hodně týkal vztahu Mercy a Adama a no jistě víte, že ty dva spolu zbožňuju. Proto vás asi nepřekvapí ani to, že jsem jeho bývalou ženu nenáviděla jakmile překročila práh domu.:D
Mercy Thomspon je naprosto geniální série, která má všechno, co byste mohli od fantasy knížky čekat. Jsou zde nadpřirozené bytosti, sexy vlkodlaci, nepřetržitá akce a zajímavé případy. Tohle je jedna z těch sérií, kterých nebudete mít nikdy dost. Je to jako droga. Jakmile se totiž jednou začtete, už nebudete moci přestat. :D 



Takže určitě Mara Dyerová, kterou jsem tento rok konečně dokončila. Asi už víte, že je to jedna z mých nejoblíbenějších sérií vůbec, jelikož o ní básním skoro pořád. :D Konečně jsem se po mnoha měsících čekání dočkala zakončení. Musím říct, že jsem byla vcelku překvapena. To je ale na této sérii asi to nejlepší. Nikdy nevíte, co se bude dít dál. Autorka vás vždycky překvapí. Mě osobně dostalo zakončení trojky. Něco takového jsem vůbec nečekala. Nebo rozhodně ne takhle. :D
Neustále se rozhodujete mezi tím, zdali jsou šílení všichni okolo anebo je blázen hlavní postava. Dá se to těžko určit. :D No a pak je tady božský a úžasný NOAH. Hmm, vůbec nejde poznat, že ho miluju, co? :D




Další knížka, která rozhodně stojí za zmínění je Noční cirkus. Okouzlující, nádherný a strhující příběh, jehož hlavním dějištěm je tajuplný cirkus. Budete překvapeni, co všechno se za oponami tohoto místa skrývá. Celá kniha vypráví o postavách, jejichž osudy se dříve či později propletou. A podle mého je to vyvedeno velice dobře. :)
Jediný problém, který byste mohli při čtení tohoto románu mít, je rozmanitost časové linie. Vždycky chvíli trvá, než se zorientujete, v jaké časové rovině se právě nacházíte. :)




Série Pekelné nástroje od Cassandry Clare. OMG, to je něco tak neskutečně úžasného. Postavy si prostě nelze nezamilovat. Smějete se s nimi, brečíte spolu a no prostě s nimi soucítíte. A věřte mi, momentů, kdy si pobrečíte je opravdu spousta. Nedokážu určit, jaký díl ze série byl nejlepší. Podle mě byly úžasné všechny. :D
Pekelné nástroje je srdcervoucí, akční, romantická, dech beroucí série, která vám nedá spát.
Je zde také značné propojení se sérii Nástroje smrti a no i tady se objevuje MAGNUS. :3




Ano, a teď přichází kniha, kterou asi všichni znáte. Buď jste četli anebo viděli to nádherné zpracování. Přivítejte prosím knížku, která téměř všem čtenářům zlomila srdce a donutila je ronit krokodýlí slzy....Hvězdy nám nepřály.
Hvězdy nám nepřály je opravdu nádherně napsaná kniha, kde předem víte, že nemá žádný happy ending a přitom pokračujete dál a dál ve čtení. Je neskutečně čtivá, postavy si prostě zamilujete a no ty citáty.....
Joh Green je jednoduše autor, který se nebojí zasadit svůj romantický příběh do nevšedního prostředí.
Je to příběh o lásce, naději, bolesti, zklamání a no, jak už to u Greena bývá, samozřejmě i smrti.



Tak to, ted přichází na řadu takovej můj knižní restík. Sérii, kterou jsem četla asi jako jedna z posledních, jelikož už je pár těch let vydána. :D A není to nic jiného, než Hunger Games.
Co mě osobně nejvíce zaujalo, je to dystopické prostředí. Suzanne vlastně tomuto žánru tak nějak otevřela dveře a vytvořila tak svět, ve kterém bychom určitě nikdy žít nechtěli.
A co se postav týče...Omlouvám se, ale prostě nechápu, co je tak úžasného na Peetovi. Mně ten kluk přijde naprosto neschopnej a nepoužitelnej. Jo no, jsem prostě tým Gale. :3




Další knížka, která mě zaujala svým námětem a dobrá no, především tedy obálkou - Half Bad. Ale musíte uznat, že ta obálka je úžasná. :3
Na tuhle knihu byla řada rozporuplných recenzí a hodnocení. Já osobně jsem předtím moc knížek, které by se týkaly čarodějnictví nečetla, takže jsem nevěděla, co čekat. Ale nakonec jsem byla velice příjemně překvapena. Kniha se nádherně četla. Přesně nám ukazuje minulost hlavního hrdiny a čím vším si musel projít. A i když tahle knížka není nabitá akcí a napětím, autorčin styl psaní a neustálá překvapení, vás prostě nepustí. :) 




Co by stálo za to ještě zmínit je určitě série Lux od Jennifer L. Armentrout. Asi nikdy jsem se nesmála tak moc, jako při čtení této série. Především tedy hlášky a obecně ten vztah mezi Daemonem a Kat, to je něco skvělýho. :D 
Tohle bylo taky poprvé, co jsem četla knihu o mimozemšťanech. A kéž by, všichni vypadali tak, jak je popisuje autorka. Protože kdyby tomu opravdu tak bylo, svět by byl nádherné místo. :D 
Tahle série je sice plná romance a rodinných vztahů, ale o akci a napětí tu také není nouze. Takže pokud hledáte něco romantického, zábavného a akčního, něco co je plné úžasných postav a zajímavého příběhu, tahle série je určitě pro vás. :) 




No a jako poslední tady mám První hrob napravo. Což je první díl série, kterou jsem objevila teprve před pár měsíci. Stejně jako Lux, je i tohle knížka plná humoru, ale tady jde spíše o ironii a sarkasmus. Což mě občas dokáže pobavit ještě víc než takové ty normální vtípky. :D 
Hlavní postava je smrtka a je to navíc naprostá badass. A pak je tady její úžasná a kouzelná nejlepší kamarádka Cookie, kterou si prostě nelze nezamilovat. 
V podstatě mi tahle série tak trochu připomíná Mercy a to je asi důvod, proč jsem si ji hned tak oblíbila. 
Akce, napětí, úžasný humor, sexy policajti, zajímavá zápletka a boží hlavní hrdinka. No, co víc si přát? :D 


A jaké knížky jste si letos oblíbili vy? :)




Žádné komentáře:

Okomentovat