čtvrtek 13. března 2014

Spálená mrazem (Mercy Thompson #7)

Spálená mrazem
Patricia Briggs



Anotace: Život Mercy Thompsonové prošel zásadní změnou. Když se stala družkou Adama Hauptmana – charismatického alfy místní vlkodlačí smečky –, stala se zároveň i nevlastní matkou jeho dcery Jesse. Tento vztah vnáší do Mercyina života požehnané okamžiky normálnosti. Ale na okraji lidskosti se může drobný incident za úplně normálního dne proměnit v něco mnohem většího. Po dopravní nehodě v rušném provozu se Mercy a Jesse nemůžou spojit s Adamem – vlastně s nikým ze smečky. Všichni byli uneseni. Skrze jejich pouto Mercy ví, že Adam je rozzlobený a trpí. Vlkodlaci bojují politickou bitvu za akceptaci veřejností a Mercy se obává, že s ní Adamovo zmizení může nějak souviset – a že on i celá smečka jsou ve velkém nebezpečí. Mercy čelí mnohem mocnějšímu protivníkovi a je na něj sama – možná bude nucena přijmout pomoc od jakéhokoli spojence, a to bez ohledu na to jak nepravděpodobný je.




Autorka: Američanka Patricia Briggs píše od roku 1990. První román, Masques, jí vyšel v roce 1993. Kniha neuspěla a autorčina sotva nastartovaná kariéra málem skončila dříve, než začala. Druhý román, Steal the Dragon (Riallina hra), se naštěstí prodával mnohem lépe a získal příznivé ohlasy i u kritiky. Kariéra autorky se tak pomalu rozbíhala a s každým dalším titulem stoupal prodej i počet fanoušků.

Rostoucí popularita knih Briggsové, spolu se schopností tvořit živé, přesvědčivé postavy, inspirovala nakladatele k tomu, aby autorku požádal, zda by nezkusila napsat moderní městskou fantasy. Briggsová výzvu přijala a podepsala smlouvu na knihy, jejichž hlavní hrdinkou se stala Mercy Thompsonová.
zdroj:http://www.databazeknih.cz/zivotopis/patricia-briggs-7231

Malá vsuvka pro začátek: Ne, nešálí vás zrak. Vynechala jsem recenze na pár předchozích dílů. Ano, stydim se. Ale u tohoto dílu jsem prostě nemohla odolat.

Hodnocení: Myslím, že není nijak velkým překvapením, že právě série Mercy Thompson patří mezi mé nejoblíbenější. Je zde vše, co u knížek vyhledávám. Napětí, neustále akce, humor, romantika a napínavý příběh. Vážně, Patricia je opravdu mistryní svého žánru. Je to již sedmý díl a já se pořád těším na další. Ano, tak dobrá ta série je.

Přiznávám, že minulý díl (Říční znamení) mi přišel trošičku slabší, ale tenhle - překonal všechna má očekávání. Nejen, že se zde dozvídáme více o vedlejších postavách, ale také zde přichází něco, co v této sérii doposud nebylo. CHVÍLEMI PŘÍBĚH VYPRÁVÍ ADAM!!! A právě tyhle scény mě bavily nejvíc. Bylo zajímavé, se na situaci podívat z pohledu Mercyina druha. Znát jeho názor a poznat jeho pocity k Mercy. Famózní. :)

Tenhle díl mě tedy ze série bavil snad nejvíc. A i přesto, že většinu knihy byla Columbijská smečka mimo dění, i tak jsem si to opravdu užila. A abych nezapomněla, navíc se v tomto díle objeví i nová postava. (Pokud jste četli Štvanici, budete ho už trošku znát. :) Prostě tým Mercy, Stefan, Kyle, nováček a Ben. Zajímavá a přesto smrtící kombinace.

Postavy: Odvážná, tvrdohlavá, neústupná, ochranářská a nebezpečná Mercy je, jak už je známo hlavní vypravěčkou příběhu. Myslím, že jsem se o ní rozepsala dost už dřív, takže už není potřeba přesné charakteristiky. Jediné, co bych snad mohla říct, že v tomto díle Mercy mnohem víc vystupovala jako vůdce a ochránce. No jednoduše, ta holka si umí sjednat pořádek. :D

Adam. Pořád stejně úžasný, šlechetný a trochu moc ochranitelský - prostě Adam. Jak už jsem zmínila, jeho pohled na věc nám dává možnost trochu víc ho poznat a zjistit, co je jeho největší strach i jaké jsou jeho pocity a názory. Tohle jsem si dost užívala.

A pak bych se ještě chtěla zmínit o Kyleovi. Ten chlap je prostě úžasnej. Ne jenom, že je statečnej a okouzlující, ale podle mě taky hrozně roztomilej. :D (Ano, uvědomuju si, že je mu něco kolem čtyřiceti) Vždycky jsem jeho postavu měla ráda, ale po přečtení Spálené mrazem, jsem si ho zamilovala ještě víc. A navíc, ten jeho vztah s Warrenem. :) Přečtěte si a uvidíte. Třeba bude mít někdo podobnej názor jako já.

http://soleibee.deviantart.com/art/Warren-Kyle-320130149

No jednoduše. Já tento díl hodnotím jako jeden z nejlepších. Mercyina dobrodružství mě snad nikdy neomrzí, takže už zbývá jen jedno. Kdy že to vychází ten další díl? :D

A který díl byl podle vás ten nejlepší?

Žádné komentáře:

Okomentovat