čtvrtek 24. dubna 2014

Aréna Jedna - Otrokáři

Aréna jedna - Otrokáři

Název: Aréna Jedna
Autorka: Morgan Rice
Nakladatelství: The Vision
Rok vydání: 2012
Počet stran: 234 stran
Díl: první


Anotace: Přichází první kniha nové trilogie, zasazené do dystopické budoucnosti, od Morgan Riceové, autorky bestselleru VAMPIRE JOURNALS.New York. Je rok 2120. Amerika je srovnaná se zemí, zničená druhou občanskou válkou. V tomto postapokalyptickém světě dokáže přežít jen málokdo. A většina z nich jsou členové agresivních gangů, predátoři
žijící ve velkých městech. Do okolí vysílají hlídky, které hledají otroky, čerstvou potravu pro jejich oblíbenou smrtící zábavu: Arénu Jedna. Je to stadion smrti, kde musí soupeři bojovat na život a na smrt tím nejbarbarštějším
způsobem. V aréně existuje jen jedno pravidlo: nikdo nepřežije. Nikdy.
Hluboko v divočině, vysoko v horách Catskills se 17leté Brooke Moorové a její mladší sestře Bree daří skrývat se a přežívat. Jsou opatrné a vyhýbají se otrokářům, kteří v oblasti hlídkují. Jednoho dne však Brooke není tak opatrná,
jak by mohla, a Bree padne do zajetí. Otrokáři ji unesou ve svém autě, které míří zpět do města, kde na ni čeká jistá smrt.
Otec Brooke ale sloužil u námořní pěchoty a vychoval ji, aby byla silná a nikdy se nevzdávala. Když její sestru unesou, Brooke zmobilizuje vše, co má k dispozici, a začne otrokáře pronásledovat v naději, že se jí podaří svou
sestru přivést zpět. Cestou narazí na Bena, kterému je také 17 let a přežívá v divočině , podobně jako Brooke, se svým bratrem, kterého unesli. Své sourozence se vydají zachránit společně. Podaří se jim to?


Autorka:  Morgan Rice je autorkou hned několika fantasy sérií a je dnešní úspěšnou americkou autorkou. Série: Vampire Journals, The survival trilogy, The sorcerer´s ring. Její knihy byly přeloženy do několika
světových jazyků.
Omlouvám se, ale nenašla jsem o ní víc informací. :(

Hodnocení: Tak tahle knížka byla úplně jiná, než jsem čekala. Ať už v tom dobrém či špatném slova smyslu. Příběh rychle ubíhal, neustálá akce a zajímavé prostředí vás nutí pokračovat dál a dál. Ode mně jednoznačné plus. Ale co mi vážně vadilo byli postavy. Dle mého docela nesympatické a nerealistické. V podstatě mě ta kniha bavila, ale prostě jsem od ní očekávala něco jiného. Něco trošičku víc.
Uznávám, že se mi líbil nápad. Budoucnost podle Morgan Rice vypadá opravdu nehostinně a děsivě. (Jestli vám to něco připomíná, nemýlíte se. Příběh se podobá Hunger Games. I když HG je asi tak stokrát lepší.:)

Ale co se mi opravdu líbilo, byla obálka. Na pohled nekonečná silnice s blesky, která má nejpíš symbolizovat dlouhou a strastiplnou cestu, se mi zdá jako poměrně zajímavé a výstižné podání příběhu.

Postavy: Brooke. Hmm, co o ní říct. Asi dvě věci. Za prvé, ta holka je vážně borec. Na to, že je to původně holka z města, se dokáže dost dobře adaptovat v místním prostředí. Dobrá, asi ji pomohl i fakt, že její táta byl mariňák, ale stejně... 
A ta druhá věc. Má tak neskutečný štěstí. Oproti ní jsou nesmrtelní Harry Potter a Semir Gerchan (seriál Kobra 11) naprostí smolaři. Ona prostě přežije všechno. Náraz do betonu, do železné brány... Začínám silně uvažovat nad tím, že by se jí povedlo skočit i z mrakodrapu a přežila by. Prostě to bylo až moc. Normální knižní/filmový/seriálový hrdina by měl třeba nějaké vážnější zranění nebo něco, ale naše Brooke má nejspíš nadpřirozené schopnosti, jinak si to nedokážu vysvětlit. 

Pak tu máme Bena. Který díky bohu vypadá trochu reálněji než jeho ženský protějšek. Ten kluk je umělec. Což znamená milý, hodný, ale rozhodně ne praktický, odvážný nebo bojovný. Kdyby nebylo jeho znalostí v oblasti aut a společného problému se sourozenci, myslím, že Brooke by ho brzo zastřelila.
Já osobně jsem k Benovi necítila téměř nic. Vlastně mi bylo tak trochu jedno, co se s ním stane. A ano, uvědomuju si, že to není dobře. Ale prostě mezi námi nepřeskočila jiskra :D

  A to samé se dá říct o chemii mezi nimi. Víte jaká je? Správně, nulová. (Teda alespoň podle mě) Ze začátku je Brooke ta drsná holka, která nic a nikoho krom své sestry nepotřebuje. A pak spolu ti dva stráví asi tak tři nebo čtyři dny a zničeho nic se zamilují. No tak... 

A ano. Milostný trojúhelník nesmí chybět. Máme tu ještě někoho, do koho se Brooke zamiluje ještě rychleji než do Bena. Trvá ji to celé dlouhé dva dny. Asi si přečtu další díl jenom kvůli tomu, abych věděla, koho z nich si nakonec vybere. Nebo že by se objevil ještě muž číslo tři? A nebo se na to vykašlu? Hmm, Toť otázka.

Takže celkové hodnocení. Akce byla, postavy mě štvali, prostředí bylo zajímavé a štěstí opravdu, opravdu  neuvěřitelné. Kniha si ode mně tedy vysloužila:

Žádné komentáře:

Okomentovat