pondělí 17. listopadu 2014

RC review: Kořist - Andrew Fukuda

Název: Kořist
Název v originále: The Prey
Série: Hon 2
Autor: Andrew Fukuda
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 342 stran

Anotace:  Jak zůstat na živu ve světě, kde jsou lidé považováni za pochoutku a všichni touží po jejich krvi?
Gen a jeho lidští přátelé prchají nocí. Gena však nepronásledují jen krvežízniví lovci, ale i vzpomínky na dívku Záři, která zůstala v Ústavu pro studium glupanů. Klidným ho nenechávají ani probouzející se city k lidské dívce Sisy.
Na svém útěku se dostanou až do lidské komunity žijící na tajném místě vysoko v horách. Když si začnou myslet, že jsou konečně v bezpečí, události naberou nečekaný směr. Gen poznává, že nový svět, který objevili, je možná stejně zlý jako svět, který opustili.
Nepřátelé se najednou valí ze všech stran. Genovi a Sisy začíná být jasné, že nemají nic než jeden druhého. Pokud se nestanou kořistí…




Autor: Narodil se v Manhattnu a byl vychován v Hong Kongu. Poté co získal bakalářský titul z historie na Cornellově univerzitě, Fukada začal pracovat v Manhattonském "čínském městečku" spolu s dalšími imigranty. Tato zkušenost vedla k napsání Crossing, jeho debutu který byl vybrán ALA Booklist jako Top 10 First Novel a Top 10 Crime Novel v roce 2010. Jeho druhá kniha Hon, první kniha v nové sérii, byla koupena St. Martin's Press a vydaná v květnu 2012. Předtím než se Fukada stal autorem na plný úvazek, byl sedm let prokurátorem. Momentálně se svojí rodinou žije na Long Islandu.
Zdroj



Jak a proč? No, takže jistě asi víte, že první díl mě nenadchl tak, jak jsem očekávala. Ale vzhledem k tomu, že konec knihy jsem si opravdu užila, rozhodla jsem se dát šanci pokračování. :) A řekla bych, že jsem udělala dobře :)

Zajímavější, akčnější, lepší 

Tenhle díl mě rozhodně bavil víc než jednička. Bylo tu mnohem víc akce, napětí a zajímavostí. Příběh se nám taky posunul někam jinam a podle mě je to určitě krok tím správným směrem.
První díl nám přiblížil svět a život mezi "lidmi". Tentokrát to však bylo čistě jenom o lidech, myslím tím reálných lidech. Především tedy naší malou skupinku, které se podařilo na konci prvního dílu utéct. Je zajímavé vidět všechno z jejich úhlu pohledu.

Jak už jsem zmínila, tenhle díl byl mnohem akčnější, překvapivější a podle mě i mnohem záživnější. Nevím proč na mě tento díl takhle působil. Prostě mě námět dvojky nějak víc chytnul. :D Pořád bych to neřadila někam mezi mé favority, ale určitě se to dostane do kategorii záživné a zajímavé čtení. :)


 Ta lidská komunita byl taky velice zajímavě vyvedený nápad. Konečně se dozvídáme o tom, jak lidé přežívají mimo ta "upírská města" Je to osvěžující, vidět svět z trochu jiného úhlu. A no ta kolonie mi chvílemi opravdu připadala šílená, ale až takhle, to jsem teda nečekala. :) Začínám uvažovat, zdali by to ty děti neměli lepší, kdyby prostě žili celý život na útěku.

Dívka, která zvládne všechno a chlapec, který byl zrozen jako vůdce

Gen je pro mě taková hrozně rozporuplná postava. Nedokážu se rozhodnout, zdali ho mám ráda nebo ne. :D Na můj vkus se občas chová moc nadřazeně a myslí si, že je lepší než ostatní. Prostě si občas neuvědomuje, k jaké rase to vlastně patří. Já chápu, že když se celý svůj život snaží přizpůsobit, aby přežil, že se to na něm musí nějak podepsat, ale odsuzovat vlastní rasu? To je už trochu moc, ne? :D
Ale na druhou stranu taky prokázal, že dokáže být  dobrý, obětavý a starostlivý vůdce. To, jak se pořád věnuje Benovi, je vážně hrozně hezký. :)
Taky se konečně začíná klubat na světlo jeho lidská stránka a ukazuje mnohem více emocí. Díky čemuž nám dává větší prostor ho poznat.


A pak je tady Sisy, což je moje asi nejoblíbenější postava knihy. Rozhodně mi je mnohem, mnohem sympatičtější než Záře. Sisy je prostě úžasná. Líbí se mi, jak jí všichni ti kluci poslouchají na slovo. Jak řekne, tak se taky stane. No, aby ji taky neposlouchali. Jenom díky ní jsou pořád ještě zdraví a naživu. To je to, co na ní tak neskutečně obdivuju. Její sílu, obětavost a inteligenci.
Stejně jako Gen se snaží svoje emoce a pocity skrývat. Jelikož nechce, aby si kluci mysleli, že je slabá. Přitom ona je všechno, jen ne slaboch. Trochu víc se otevřít by jí podle mě pomohlo.

Konečné zhodnocení: V podstatě všechno důležitý už jsem řekla. Akce, napětí, překvapení i nějaká ta romantika se objevila. Postavy jsem si sice nezamilovala, ale alespoň jsem je trochu lépe poznala. :) A příběh tohoto dílu, mě zaujal více než jednička, takže tentokrát dávám:




Ještě jednou mockrát děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku. 

Žádné komentáře:

Okomentovat