středa 5. listopadu 2014

Waiting on Wednesday (30)


Týdenní meme, které pořádá Breaking the Spine. Cílem je vybrat si vždycky jednu knihu, kterou si chcete přečíst

Název: Volání netvora
Autorka: Patrick Ness


Třináctiletému Conorovi se do snů vkrádají noční můry. A jakpak by taky ne - jeho maminka je vážně nemocná, táta žije kdesi za mořem v Americe, babička ho pořád jen peskuje a spolužáci jsou tak trochu tyrani. Pak se rozhádá se svou nejlepší kamarádkou a zůstane na všechno sám.

Tedy, skoro sám. V noci, vždycky chvíli po půlnoci, ho totiž navštěvuje netvor - obrovitánský chodící a mluvící starý strom, který roste na kopci za domem. Postupně Conorovi vypráví tři starobylé příběhy a učí jej, že věci často nejsou takové, jakými se na první pohled zdají. A že naším největším nepřítelem je náš vlastní strach. Netvor chlapce ponouká, aby povyprávěl čtvrtý, poslední, příběh sám. Vlastně po něm chce tu vůbec nejtěžší věc - podívat se děsivé pravdě do očí. Dokáže to Conor?




Popravdě, o této knize už nějaký ten pátek vím, ale opravdu mě k ní přivedla až spousta pozitivních recenzní, které jsem o ní četla. A teď už mám jasno. Potřebuju si tenhle příběh přečíst. :D 
Námět zní vcelku zajímavě, ale mnohem víc mě zajímá zpracování. Popravdě jsem zvědavá, jak se to nakonec mezi Connorem a tím démonem vyvine. Connor si musel evidentně už projít mnohým, takže mě jeho konečné rozhodnutí opravdu zajímá.

Žádné komentáře:

Okomentovat