pondělí 24. listopadu 2014

RC review: Smrtící pouto

Název: Smrtící pouto
Název v originále: Burning Emerald
Série: Kronika Kambionů 2
Autorka: Jaime Reed
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 264 stran

Anotace:  Jsou záhadní, přitažliví a nebezpeční... Kambioni.
Samaře začíná škola. I s Calebovou pomocí pro ni stále není jednoduché ovládnout svého démona. Navíc se o ni začne zajímat nejpřitažlivější kluk ze školy, Malik. Pouto z minulosti, které ji k němu váže, by mohlo zničit ji i Caleba. Začíná bojovat sama se sebou.
Každá válka přináší utrpení, a pokud se Samaře podaří uspět, nebude to zadarmo. Jediné špatné rozhodnutí a může přijít o všechno. Zejména, když Malik není tím, kým se zdá být.





Autor: Pokud se chcete dozvědět něco zajímavého o Jamie Reed, či o celé této sérii, neváhejte a podívejte se na její oficiální stránky ZDE


Jak a proč? Jak jistě víte, první díl mě poměrně dost zaujal. Původně jsem si tuhle sérii přečíst nechtěla, ale pak jsem dostala možnost recenzních výtisků a ono to tak nějak přišlo samo. :D Podívala jsem se na anotaci ještě jednou a řekla si, že to vlastně vůbec nezní špatně. :D
No a vzhledem k tomu, že mě jednička  příjemně překvapila, řekla jsem si, že dvojku potřebuju přečíst taky. Takže tady je recenze:

TATO RECENZE MŮŽE A NEJSPÍŠ I BUDE OBSAHOVAT SPOILERY Z PRVNÍHO DÍLU. POKUD JSTE HO TEDY JEŠTĚ NEČETLI, VSTUP POUZE NA VLASTNÍ NEBEZPEČÍ. :D

Kambioni, detaily, vztahy

No, příběh tohoto dílu je trochu o něčem jiném. V osudové přitažlivosti jsme Kambiony jako takové teprve poznávali. Zjistili jsme o nich takové ty základní informace.
Ale teď když už je Kambionem i Sam, všechno je najednou popisováno mnohem detailněji. Dobře, to možná bude tím, že naše hlavní postava to zažívá na vlastní kůži. :D To co se tím snažím říct, je to, že v prvním díle jsme poznali Kambiony spíše tak nějak povrchově, v tomhle se noříme mnohem víc do hloubky. Autor se více zabývá pocity, schopnostmi a vztahy kambionů.


Taky vztah Samary a Caleba se nám přesouvá na zcela novou úroveň. Předtím to bylo o tom, že se Caleb neustále musel ovládat, jelikož Sam byla člověk. Teď jsou Kambioni oba a musí se krotit možná ještě víc, než kdy dřív, tentokrát ale z trochu jiných důvodů. Řekněme, že vztahy Kambionů jsou velice zajímavé, složité a no prostě jedinečné.

Hmm, že by nám přibyly nové postavy

Jinak co se týče příběhu jako takového. Možná se mi trochu víc líbila Osudová přitažlivost, ale i přesto tohle bylo podle mě vážně dobré pokračování. Humor hlavní hrdinky je tu stále, akce se taky neztratí a dokonce si tu dala autorka záležet s osudy a příběhy vedlejších postav. Já osobně jsem ráda, že jsem se opět dozvěděla něco nového o Mie a taky že matka Sam pomalu ale jistě začíná žít normální život. Víceméně.

No a samozřejmě nemůžeme zapomenout na Malika, jenž se nám objevuje v celém příběhu. A no, nejspíš si sami odvodíte, že on pro naše dva hlavní hrdiny určitě nebude představovat nic moc dobrého.

Život, jaký znala, je už navždy pryč

Zdroj
Co se Sam týče, je trochu uzavřenější, vyděšenější i zranitelnější. Smrt Nadine na ni zanechala nějaké ty šrámy, ale to je pochopitelné. Ztráta někoho blízkého se na vás vždycky podepíše. Na jednu stranu se mi zdá, že se mnohem víc bojí, ale taky mám pocit, že občas zkouší věci, do kterých by dřív nešla. Což je zajímavé a rozporuplné zároveň.
Ale smysl pro humor nezmizel a nějakou tu jízlivou poznámku sem tam taky utrousí. Co se týká mužského pohlaví a zamilovanosti, tak nám překvapivě trochu polevila. :D
V tomhle díle mi ji bylo dost líto. To, že je teď kambionkou je samo o sobě těžké. A to, že musí lhát svým přátelům a celému okolí ji to rozhodně neusnadňuje. Navíc se ji dostává i spousta nechtěného zájmu od osob opačného pohlaví.

Ten co na mě moc nezapůsobil


Zdroj
No a samozřejmě nesmíme zapomenout na Caleba. Co se jeho postavy týče, jeho já mi bylo sympatičtější asi v prvním díle. Mám taková pocit, jako bychom ve Smrtícím poutu dostali nulovou charakteristiku, co se jeho postavy týče. Autorka mluvila dost o Sam a přišlo mi, že tak trochu odsunula Caleba na vedlejší kolej. Ale možná je to jenom můj pocit. :)
Co o něm jinak můžu říct? Caleb pořád stejně ujíždí na sladkým, pořád je stejně milý a občas nadtvrdlý, no prostě Caleb. :D
V prvním díle byl Caleb mnohem tajemnější, záhadnější a vtipnější než náš Caleb dílu dva. Já nevim, prostě jsem si ho v tomhle díle nedokázala tak nějak oblíbit.




Konečné zhodnocení: Hmm, všechno důležité už jsem asi zmínila. Takže v krátkosti. Akce, napětí, zajímavej příběh - splněno. Postavy, no ty už bych raději nerozebírala. Ale stejně to vidím na nějaké ty:
Ještě jednou mockrát děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku. 


Žádné komentáře:

Okomentovat