pátek 24. října 2014

První hrob napravo

Název: První hrob napravo
Originální název: First Grave on the Right
Série: Charley Davidson 1
Autorka: Darynda Jones
Nakladatelství: BETA Dobrovský
Počet stran: 350 stran

Anotace: Originální „paranormální thriller“ plný humoru, napětí a neuvěřitelných zvratů.
Charley Davidsonová je soukromá detektivka, moderní žena s běžnými starostmi a problémy. To ovšem jenom na první pohled … Ve skutečnosti se narodila jako bytost s nadpřirozenými schopnostmi, která dokáže vstoupit do světa zesnulých. Zemřelé vidí všude kolem, může se jich dotýkat a oni jí pomáhají s řešením případů. Všechno je o to složitější, že vyšetřovatelku sleduje tajuplný muž, „syn Satanův“, jehož šarmu Charley nedokáže odolat. Kdo je ten záhadný hrdina, o kterém se jí zdají sny plné vášně? Je vůbec živý, nebo je mrtvý? A co by se stalo, kdyby mu podlehla?




Autorka: Darynda Jones si nepamatuje den, kdy by nedržela pero v ruce a nepsala. Už na škole ji opakovaně volali do ředitelny, protože byla neustále duchem nepřítomná a vymýšlela si příběhy. Jedním z nich je kniha První hrob napravo ve kterém o duchy není nouze.

Darynda Jones žije v zemi kouzel, které se také někdy říká Nové Mexiko, s manželem a dvěma syny.





Jak a proč? Věřte tomu nebo ne, ale tuhle krásku jsem našla minulý týden v knihovně. Kamarádka ji četla už asi tak půl roku zpátky a hrozně jí to bavilo. Tak jsem si řekla, proč to taky nezkusit, přeci jenom anotace zněla vážně dobře. :)

Duchové, policajti, sexy cizinec a Smrtka

Charlie Davidson je poněkud jiná. Je Smrtka. Pokud byste ale hledali takovou tu starou shrbenou stařenu s černým pláštěm a kosou v ruce, nikdy byste Charlie nenašli. Ano, vidí sice duchy a dokáže s nimi mluvit, ale jinak je to v podstatě normální sedmadvacetiletá žena s vlastním bytem, zajímavou prací a úžasnou BFF.
O tom, co opravdu dokáže, ví jenom pár lidí. Její otec, kamarádka a strýček, který jejích schopností občas využívá, aby mohl vyřešit své případy. Díky tomu je její strýček poměrně známým policistou a ona celkem dobrou soukromou detektivkou.
Lidé, co ji neznají si o ní myslí, že je blázen. Ale tak, nikdy se nemůžete zavděčit všem.
Případ, který se Charlie tentokrát rozhodne vzít, v sobě skrývá mnohem víc, než by se mohlo na první pohled zdát a Charlie se ocitá v ohrožení života.
Navíc má poslední dobou takové hodně živé a žhavé sny, kde se stýká s někým, koho už dobrých patnáct let neviděla. Co to může znamenat? Proč se ty sny objevují až teď a proč se v jeho přítomnosti nedokáže ovládat?
Nic není takové, jak se může na první pohled zdát...

OMG...

Mě jednoduše nenapadá lepší vystižení toho, jak úžasná, zábavná a originální tahle kniha byla. Nemohla jsem se od čtení odtrhnout. Myslím si, že jsem se do příběhu začetla hned asi tak po druhé stránce. Není snad nic, co bych vytkla. Je tu všechno. Napětí, humor, akce, žhavé scény, vtip, romantika, záhada, úžasné postavy.
Naposledy mě takhle pobavila série Lux. I tady jsou tak dobré hlášky a průpovídky, že prostě nejde se nesmát. :D

Anotace nelže. Tohle je opravdu originální příběh, nebo možná lépe řečeno, originálně zpracovaný. O mediátorech či osobách, které vidí a komunikují s duchy už bylo napsáno spoustu knih. Ale První hrob napravo mezi nimi tak nějak vyčnívá. Nevím přesně proč, ale je to tak. Možná proto, že postava Smrtky je tak neskutečně nevšední a okouzlující. :D

Navíc mi tato série, v mnoha ohledech připomíná Mercy Thompson. A vzhledem k tomu, že Mercy je jedna z mých nejoblíbenějších sérií, to rozhodně nepovažuju za škodu. Silná hlavní protagonistka a taky nějaká ta sexy postava opačného pohlaví. No prostě, co víc si přát. :D

Každá nová kapitola je navíc vždycky uvedena nějakým zajímavým citátem. Většinou jsou z triček a nebo nálepek na nárazník. :D  Já osobně mám nejradši:

"Víte, jak poznáte, že trpíte poruchou pozornosti? 
Hele, veverka!"

"Život není o hledání sebe sama,
ale o hledání čokolády."



A takovýhle větiček je v knížce něco kolem třiceti. :D

Nejzajímavější smrtka, co se kdy procházela po Zemi 

Charlie je prostě naprosto úžasná. Má skvělý smysl pro humor. Její sarkastické poznámky a průpovídky ji dodávají jiskru, kterou ne každá postava má. Jednoduše, tahle ženská vás prostě nikdy nemůže nudit. :D 
Líbí se mi, jak dokáže být neústupná, samostatná a umíněná. Vždycky dosáhne toho, co chce. Ať už vlastní silou a pílí anebo si k tomu jednoduše pozve kamarády. No řekněme, že vidět duchy, může být někdy opravdu užitečné. :D 
Ale co jsem na ni milovala nejvíc, bylo to, jak zvládala krizové nebo dramatické situace. V takových chvílích vždycky přišla s nějakou jízlivou nebo sarkastickou poznámkou.

Nejlepší charakter 

Tuhle roli rozhodně získává Charliina nejlepší kamarádka Cookie. Postava, kterou jsem milovala díky tomu, jaká byla. Je neskutečně ochotná, starostlivá, milá, zábavná, důvěryhodná a co je nejdůležitější, Charlie se ji může se vším svěřit a vždycky se na ni může spolehnout. To, že věří a uznává to, že Charlie je Smrtka, že vidí duchy a že s nimi může mluvit, mi přijde jako úžasný projev oddanosti a přátelství. Kdo by si takovýhle typ kamarádky nepřál? 
Cookie je podle mě neskutečně silná osobnost. Přeci jenom úplně sama vychovává dceru, pracuje a její kamarádka si neustále "povídá se zdí." Prostě je podle mě úžasná. :)

Potřebuju další hroby :D 

Já osobně se nemohu dočkat dalších dílů. Vážně mě zajímá, kam se příběh bude ubírat, jelikož ten konec jsem si takhle vážně nepředstavovala.:D A navíc, po přečtení prvního dílu jsem tak nějak na vážkách. Samozřejmě že zbožňuju Reyese, ale taky jsem si nějak oblíbila toho policistu. Vidím to tak, že by v budoucnu mohlo dojít k žárlivým hádkám. Ale na druhou stranu si myslím, že ten policajt by oproti Reyesovi moc šancí neměl. :D 


Konečně zhodnocení: Úžasné čtení plné akce, ale i žhavých scén, napětí a sarkasmu. O sexy hlavní mužskou postavu není nouze. A věřte nebo ne, ale autorka tady dává slovu sexy zcela nový význam.:D
Celá kniha je navíc naplněna humorem, takže se při ní zasmějete a možná i trochu uvolníte. Za mě rozhodně:

Žádné komentáře:

Okomentovat