sobota 5. července 2014

První stříbrná kniha snů - Kerstin Gier

Název: První stříbrná kniha snů
Série: Silber
Autorka: Kerstin Gier
Originální název: Das erste Buch der Träume
Nakladatelství: CooBoo
Počet stran: 352

Anotace:  Tajuplné dveře s klikou ve tvaru ještěrky, mluvící sochy a zdivočelá chůva se sekerou… sny Liv Silberové jsou poslední dobou docela strašidelné. Obzvlášť jeden ji neustále pronásleduje. V tomhle snu je v noci na hřbitově a pozoruje čtyři kluky během jakéhosi podivného magického rituálu. Ti kluci jsou jí ale povědomí a není to náhoda, skutečně existují, chodí totiž s Liv do školy a vlastně jsou docela fajn. A někteří teda obzvlášť ;)

Opravdu strašidelné – ještě strašidelnější než jakýkoli hřbitov v noci – je to, že tihle kluci o ní vědí věci, které by ve dne nikdy nahlas neřekla, leda ve snu. Jak je tohle možné? Je to pořádně zamotaná hádanka, ale hádankám nemohla Liv nikdy odolat…




Autorka: Kerstin Gierová (1966) začala s psaním románů pro ženy v době, kdy zůstala jako diplomovaná pedagožka víceméně bez práce. A měla úspěch: hned její prvotina Männer und andere Katastrophen byla zfilmována a rovněž její další romány se těší velké oblibě a získaly řadu cen.
Žije jako autorka na volné noze s manželem, synem, dvěma kočkami a třemi slepicemi na vesnici nedaleko
Kolína nad Rýnem.

Studovala germanistiku, hudební vědu a anglistiku, nakonec však má diplom z psychologie komunikace. V roce 1995 začala psát romány pro ženy, které jsou v Německu velmi úspěšné. Do světa však prorazila teprve svou trilogií Drahokamy o lásce a cestování časem. Knihy již byly přeloženy do celé řady jazyků a chystá se i film na jejich motivy. Bydlí se svým mužem a synem v malé vesničce poblíž Bergisch Gladbachu.http://www.databazeknih.cz/zivotopis/kerstin-gier-2980

Jak a proč? Je tu už pár měsíců, co jsem si přečetla trilogii Drahokamy. Jak už asi víte, nějakej ten čas jsem s tím čtením otálela. Ale nakonec jsem velice ráda, že jsem si ji přečetla. Bylo to takové osvěžující a oddechové čtení se zajímavou zápletkou a vážně jsem si to užila. Proto, když jsem zjistila, že autorka vydává další sérii, vážně jsem se na to těšila. Sice jsem si ji nekupila, ale kamarádka měla knihu doma a tak mi ji půjčila. :)


Obsah: Příběh vypráví o mladé Olivii Silberové, která je už otrávená z neustálého stěhování. Tentokrát se Liv a její sestra opravdu těší, protože tady v Anglii by se měly konečně usadit na déle než rok. A navíc by měly mít krásný venkovský domek a no všechno se mělo otočit k lepšímu. Ale asi není takovým překvapením, že ne všechno se dívkám splní.
Ve škole se navíc Liv potká s partou téměř nadpozemsky krásných kluků, kteří ale skrývají nějaké tajemství. A tajemství, hádanky a záhady Liv přímo zbožňuje. Problém ale nastane ve chvíli, kdy se její sny začnou stávat až příliš živými a Olivia pomalu odkrývá záhadu, kterou možná raději měla nechat být.

Hodnocení: První co bych tak mohla zmínit je autorčin styl psaní. Psaní je čtivé, lehké, záživné, ne moc popisné a díky tomu čtení (stejně jako u Drahokamů) ubíhá opravdu rychle. Kapitoly jsou krátké a no i když v knize není tolik akce, i tak vás čtení  prostě chytne a ani si neuvědomíte, že už jste třeba na konci knihy.:)

Stejně jako i v dřívějších knihách, opět jsem se trochu pousmála nad jmény postav. Taková Persephona Porter-Peregrinová nebo Princezna Alžběta dříve známá jako doktor Watson pro mě byly neustálým zdrojem zábavy. :D No a pak taky nesmím zapomenout na občasné nahlédnutí na jeden blog jménem Třesky Plesky jehož autorkou je jakási Secrecy. Ani po přečtení knihu nemám ponětí, kdo by to mohl být.

Jako i u její předešlé série, i tady se klaním před autorčinou originalitou a nezměrnou fantazií. Podle mě odvedla velice dobrou práci při tvorbě snů a snové krajiny. Opravdu, takhle jsem nad sny ještě nikdy nepřemýšlela. :) Dveře, které vám otevřou možnosti, dostat se k lidským přáním, slabinám a touhám. Velice zajímavé. Asi si taky budu muset takové dveře pořídit a pro jistotu je dobře zabezpečit. Určitě totiž existuje spousta lidí, kteří by se chtěli brodit mými šílenými sny. :D


Postavy: Hlavní postavou a vypravěčkou celého příběhu je již už zmíněná Liv. Patnáctiletá blondýnka s velkým nosem a černými brýlemi. Tak se tedy sama hrdinka popisuje. :D Miluje Sherlocka Holmese a jakákoli tajemství či záhady. Stejně tak její mladší sestra. Nevěří v nadpřirozené jevy a všechno si snaží logicky odůvodnit. Vždycky prostě hledá nějaké racionální řešení problému. Má dokonce představu svého dokonalého prince: Šarmantní, inteligentní kluk hrajíc na kytaru a recitujíc citáty z básní. Každej máme svý sny, ne? :D
A jak na mě působila? No byla milá, chytrá, sympatická, trošičku šílená, ale občas mi svým chováním maličko lezla na nervy. Ale to když to vezmeme kolem a kolem vlastně jsem si ji docela oblíbila. A uznávám, asi v tom hraje roli i fakt, že miluje Sherlocka. :D

Dále by asi stálo za zmínku říci něco o její rozkošné sestřičce. Mia je sice o dva roky mladší, ale v mnoha ohledech úplně stejná jako její starší setra. Stejně jako Liv miluje záhady a hádanky. Z nějakého důvodu jsem si ji oblíbila trochu víc. Podle mě byla trochu uvolněnější, ráznější a zábavnější než Olivia. Ale oběma holkám se musí nechat, že měli vážně dobré hlášky.

No a pak je tady skupinka okouzlujících chlapců. Tady o nich asi nic říkat nebudu. Každej si na ně udělá svůj názor. A navíc, žádný z nich nemusí být takovej, jak se na první pohled zdá. A nebo naopak jo. :D Přečtěte si a posuďte sami. Kdo je podle vás ten nejlepší?

A poslední věc na závěr. Dávejte si dobrá pozor na to, o čem vlastně sníte! :)

Kniha vtipná, čtivá se zajímavým námětem velice dobře zpracovaným. Hmm, vidím to tak na:

2 komentáře:

  1. Moc pěkná recenze! :) Možná si knihu přečtu v rámi letních oddychovek...i když možná bych nejprve měla "dorazit" poslední díl Drahokamů:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mockrát děkuju :) Drahokamy určitě dočti, je to úžasná série :)

      Vymazat