úterý 20. května 2014

Add your: Knižní edice (Květen)



Ano, možná není nejlepší nápad přidávat další Meme, zvlásť když už mám problémy s těmi prvními, ale tady jsem prostě nemohla odolat. :)

Tento úžasný projekt vymyslela Judith z My alternative world of books. Pokud tedy budete mít jakékoli otázky, prosím kontaktujte ji. :)

Tady je její adresa s podrobnými instrukcemi a možnostmi řešení tohoto meme :) 

A teď už tedy mé odpovědi. :)


Autor, u jehož cliffhangerů si trhám vlasy:

Nemůžu začít jinak než s Marou Dyarovou. Jelikož čekání na třetí díl potom, co se stalo, je vážně NESNESITELNÉ. Obě knihy jsou neskutečně dobré, ale konec dvojky....Já skončila s otevřenou pusou a pořád jsem si říkala: "To není možné. To prostě nemůže být možné!" Takže ano, trojku bych potřebovala nejlíp HNED. :)
A jako druhou volbu, bych asi vzala Vampýrskou akademii. Jelikož tam snad každej díl kromě prvního a posledního končí příšerným cliffhangerem. A asi nejhorší je ten ze třetího dílu. Dokonce jsem při tom snad i brečela.









Autor, který by mohl vydávat ČASTĚJI:

Podle mě rozhodně Markus Zusak. Líbí se mi jeho styl psaní a Zlodějka knih je jedna z mých nejoblíbenějších knih, co jsem kdy četla. On ve vás prostě dokáže probudit tolik emocí. Radoat, smutek, lásku, nenávist... Přiznávám, že moc často u knížek nebrečím, ale u takové Zlodějky jsem si na tom konci pobrečela opravdu kvalitně.



Kniha, kterou každý vychvaluje a já vůbec nechápu proč:

Pokud bych si teda měla vybrat nějakou tu fantasy, asi bych musela jmenovat knihu Dokonalý pár. Uznávám, že námět je velice zajímavý, ale to zpracování mě bohužel nijak neoslnilo. U této knížky jsem se musela hodně přemlouvat, abych ji vůbec dočetla. Vím, že hodně lidí má tuto sérii rádo, ale já silně pochybuju, že bych ve čtení pokračovala. :(



Kniha, která je v mojí knihovničce nejcennějším úlovkem:

Hmmm, tak to bude trochu oříšek. Miluju všechny svoje knížky. :D Ale kdybych si měla vybírat ty nejcennější, asi bych vybrala Hostitele. Ne, že bych tam měla věnování nebo tak něco. Spíš je to jenom o tom, že k té knížce mám takovej citovej vztah. :)
A pak asi za knihu Tobiáš Lollnes, díky které jsem začala číst fantasy. Díky němu vzplála má láska ke čtení. Proto má v mém srdci i na poličce speciální místo. :)





Postava, která by si zasloužila vlastní knihu:

Podle mě by si vlastní knihu zasloužil Cinna z Hunger Games. Moje nejoblíbenější postava celé sérii. Přišlo mi, že zde nebyla dostatečně doceněná celá jeho osobnost. Velice by mě zajímala jeho minulost. Důvod, proč je takový jaký je, proč má takové názory... Jednoduše potřebuju víc Cinny. :D


Postava, kterou z celé duše nenávidím: 

Tohle bude těžký. Asi nemám postavu, kterou bych vyložině nenáviděla. Teda jsou tady samozřejmě takoví jako June ze série Legenda nebo Neferet ze série Škola noci. Ohh a teď mě vlastně napadal ještě někdo, koho asi vážně nesnáším: Prezident Snow (Hunger Games) a Sebastian ze série Nástroje smrti. Oba dva jsou neskuteční parchanti.

Hrdina, který si může dovolit nevypadat perfektně:

Podle mě by to mohl být takový Magnus Bane ze série Nástroje smrti. U tohohle čaroděje je totiž úplně jedno, jestli bude vypadat jako kočka, nebude mít ruce nebo bude mít rohy a šest očí. Nic to nezmění na tom, že on má prostě svoje vnitřní kouzlo. Vážně, existuje snad někdo, komu by tenhle čaroděj nebyl symatickej? :D

Hrdinka, kterou obdivuju:

Tady to jednoznačně vyhrává Katniss Everdeen z Hunger Games. To, čím si ta holka prošla, všechna ta rozhodnutí, která musela udělat, kolik toho obětovala.... Její život byl všechno jenom ne procházka růžovou zahradou. Obdivuju ji za její statečnost, obětavost, odvážnost, inteligenci a schopnost přežít. Smekám. 


Nejlepší ne hlavní knižní pár:

No tak tady to asi nebude žádné velké překvapení. V této kategorii na plné čáře vítězí Magnus Bane a Alek Ligthwood z již už zmiňované série Nástroje smrti. Ti dva jsou jako stvoření jeden pro druhého. Navíc jsou spolu tak neskutečně roztomilí a zábavní. Prosím prosím, ať na konci zůstanou spolu. Prosíííím. 


HOT TOPIC: Videorecenze nebo klasická recenze? Kterou z nich si přečtu/zkouknu radši? 

Přiznávám, že recenze asi raději čtu. Můžu si hned najet na to, co mě zajímá a nemusím na to čekat celé video. Videorecenze jsou sice delší, zábavnější a mnohdy zajímavější, ale také často obsahují nechtěné spoilery. Já osobně ty lidi docela obdivuju, protože já bych asi videorecenze dělat nemohla. Buď bych se bála, že na něco zapomenu nebo bych se přeřekla nebo tak. Já mám totiž na takovéhle věci opravdu štěstí. :)
A nakonec bych ale ráda zmínila pár Booktuberů, které velmi ráda sleduju. Ne jenom jejich recenze, ale i challenge nebo meme :)

Jesse - Jessethereader



Catriona - Little book owl
Christine - PolandbananasBOOKS

Saša - Abookutopia

A to ještě nejsou zdaleka všichni. :D

Otázka na tělo: Já a spoilery - Používám je ve svých recenzích? Čtu je někdy, nebo se jim vyhýbám jako čert kříži?

Spoilery. V dnešní době velice časté téma. Já osobně se jich snažím ve svých recenzích vyvarovat. Občas se mi to nepovede, ale snažím se. Nechci nikoho připravovat o překvapení nebo rozzuzlení zápletky. Ať si tím každý projde sám a kdo chce spoilery(jako třeba občas já )tak si je stejně vždycky najde. Pokud byste chtěli poradit, tak nejvíce jich vždycky najdete v komentářích pod videorecenzemi na youtubu. Takhle jsem se třeba omylem dozvěděla, jak skončí poslední díl Divergence. :(
Já osobně jsem neskutečně zvědavej člověk. :D A trpělivost asi taky nebude mou nejsilnější stránkou. Někdy prostě potřebuju vědět HNED, co se bude dít. Jako již výše zmíněná Mara Dyer. Potřebuju vědět, co se s ním stalo! 
Občas se k nim dostanu náhodou, občas mě spoilerují kamarádky. Mě osobně spoilery nevadí. Protože, i když třeba vím, jak kniha skončí, stejně si ji přečtu. :)
Jop a když už jsem u toho práskání na sebe, je tady ještě jeden zlozvyk, kterej mám. Jsem třeba na padesáté stránce knihy a jen tak si přejedu na konec a přečtu si poslední stránku nebo dvě. Já vim, že bych neměla, že se tak připravuju o určitá překvapení a tak, ale já si občas prostě nemůžu pomoc. :D
Fajn, tak teď už jsem na sebe práskla asi všechno. :D













Žádné komentáře:

Okomentovat