sobota 28. června 2014

Jestli zůstanu


Název: Jestli zůstanu 
Originální název: If I stay
Série: Jestli zůstanu
Autorka: Gayle Forman
Nakladatelství: Knižní klub
Počet stránek: 182

Anotace: Šestnáctiletá Mia, talentovaná cellistka, jede s celou svou rodinou na výlet, když do nich narazí auto. Mia se vzbudí a nic necítí, jen vidí své mrtvé rodiče – a nakonec samu sebe. Její tělo je v kómatu, ale ona sama může vidět a slyšet vše, co se kolem děje. Skrze její vzpomínky pomalu odkrýváme její dětství, poznáváme její rodinu i jejího kluka Adama, se kterým sdílela lásku k hudbě. Pohnutý příběh citlivě mapuje duši dospívající dívky, která je nakonec postavena před těžké rozhodnutí – odejít, anebo zůstat.



Autorka:  Mám menší problém vybrat to, co je důležitý, takže tady máte odkaz, abyste si o ní mohli přečíst,
co budete chtít. :)
http://www.goodreads.com/author/show/295178.Gayle_Forman

Jak a proč: Ano já vím, tak trochu jsem odbočila od svého normálního čtení. Ale nebojte, hned řeknu, jak jsem se k tomu dostala. 
No, jednou jsem takhle brouzdala na Youtube a čirou náhodou jsem uviděla video s názvem If I stay - movie. Tak proč to nezkusit, že? No a trailer se mi líbil natolik, že jsem si okamžitě musela vyhledat, podle jaké to vlastně je knížky. :D Další den jsem o tom začala básnit ve škole a kámoška mi pak půjčila knihu, do níž jsem se hned pustila. Takže ve stručnosti asi takhle jsem se ke knize dostala. Není to sice můj šálek kávy, ale prostě jsem si to po tom traileru potřebovala přečíst. :D

Obsah: Romantický příběh o lásce k hudbě a rodině. Je to příběh šestnáctileté dívky, které při automobilové nehodě zemře celá rodina, ale její přítel a přátelé pořád žijí. Mia stojí před téměř nemyslitelnou volbou. Zůstat se svými přáteli nebo se připojit ke své rodině?



Hodnocení: Jak už víte, kniha mě zaujala především námětem. A vzhledem k tomu, že většinou takovýto žánr nečtu, (výjimka - Hvězdy nám nepřály) jsem na to byla zvědavá mnohem víc.:) A autorka mě příjemně překvapila. Nebyla to sice nejlepší kniha, co jsem kdy četla, ale děj ubíhal rychle, postavy byly sympatické a všechno krásně provázané. 

Tohle je tedy mé první čtení od Gayle Forman. Je opravdu dobrá autorka, ale vzhledem k tomu, co píše jsem se k ní dostala až teď. A minimálně bych si od ní ještě chtěla přečíst pokračování: Where she went.:)

Poutavý příběh, provázený vzpomínkami a pocity hlavní hrdinky. Chvílemi jsme ve vzpomínkách a v další chvíli jsme zpátky v nemocnici a pozorujeme Miin stav a co všechno se kolem ní děje. Možná se to z mého popisu může zdát hrozně matečné, ale to není pravda. Vždycky poznáte, když se ponoříte mezi vzpomínky nebo se naopak vrátíte do kruté reality. 

Kniha hodně působí na city a pocity. Na každého tento příběh bude působit jinak a bude ho hodnotit jinak. Dle mě je to krásný romantický příběh o lásce k hudbě a taky o tom, co je v životě nejdůležitější. A že některé věci prostě nikdy nebudou jednoduché.

Obálka: Nope, tak tohle je obálka, která mě osobně vůbec nenadchne. Natož aby mě přesvědčila k přečtení této knihy. To, co mě k tomu opravdu dovedlo byl až filmový trailer. Nechci být zlá, ale na téhle obálce není asi nic, co bych mohla hodnotit jako pozitivní nebo podle mě pěkné. Je to jen a jen můj názor, ale za mě teda obálka Ne-e. :D

Tady tedy je ten zmiňovaný filmový trailer. Podle mě to vypadá dost dobře a mohlo by se to i držet knižní předlohy. :)


Postavy: Hlavní postavou a vypravěčkou příběhu je šestnáctiletá Mia. Normální středoškolačka s velkou vášní k vážné hudbě. Především tedy ke hře na cello. Spíše uzavřenější a tišší typ dívky. Je velice reálná a no prostě s ní alespoň trochu soucítíte. Jinak to nejde. :)
 Má sice jenom jednu kamarádku (Kim), ale ta jí bohatě stačí. V podstatě jsou jako taková ztracená dvojčata. Dřív se nenáviděly, ale pak si to mezi sebou vyjasnily a teď jsou BFF. 

Já osobně bych možná raději trochu víc popisu ohledně Miina vztahu s Adamem a rodiči, ale to je asi jediná výhrada. 
Mě osobně byla docela sympatická a celou dobu jsem jí fandila. Její vztah s Adamem byl strašně roztomilý. Líbí se mi to spojení rockerového kytaristy a čelistky. To, jak se vzájemně podporují a chápou. Prostě si přečtěte a uvidíte.:)

Pak je tady Adam. Je velice fajn, milej, přátelskej, otevřenej a stejně jako Mia miluje hudbu. Dovíme se toho sice hodně o něm i o minulosti této zamilované dvojice, ale pořád se mi zdá, že tam možná mohlo bejt ještě něco víc. Nevím, jak to popsat. Prostě trochu víc Adama. :)
Hrozně moc se mi líbila ta scéna v nemocnici. Jak byl ochotnej udělat snad cokoli, aby se za ní mohl podívat na pokoj a přesvědčit se, jak na tom je. To bylo tak hezký. :)
A já osobně miluju kluky s kytarou, takže u mě jasně bodoval už od začátku. Je to takovej ten typ kluka, kterej se nebojí být sám sebou a zároveň je hrozně ohleduplný k ostatním. Prostě charismatickej sympaťák. :D



Co ještě říct? Kniha si vás prostě získá. Možná budete brečet, možná se budete smát a téměř určitě budete Miu obdivovat. To, čím si prochází musí bejt tak neskutečně těžký. Jenom si přestavte. Výběr mezi přáteli a rodinou. To je téměř nemožné.

Jak už jsem řekla, kniha mě příjemně překvapila. Námět byl zajímavý, postavy realistické, nic moc extra přeslazené, ale zároveň pěkné. Strašně moc se těším na film. Doufám, že budu stejně dobrý jako knížka. Uvidíme :)
A Jestli zůstanu si tedy zasloužilo: 

3 komentáře:

  1. Co jsem tak slyšela o téhle knize, tak neměla moc vysoké hodnocení, ale poslední dobou na ní narážím čím dál častěji s čím dál vyšším hodnocením. :D Tak já nevím, že bych si jí taky přečetla? :D

    OdpovědětVymazat
  2. Hele je to na tobě. Taky jsem na to četla rozporuplné názory. Každej se k tomu holt vyjadřuje jinak. Udělej to jako já. Zkoukni trailer a pak se rozhodni. :D

    OdpovědětVymazat
  3. Only aspire to mention ones content can be as incredible. This clarity with your post is superb and that i may think you’re a guru for this issue. High-quality along with your concur permit me to to seize your current give to keep modified by using approaching blog post. Thanks a lot hundreds of along with you should go on the pleasurable get the job done.
    Do you know about Theo James movies? Visit Our Website CelebrityPing.Com To read.

    OdpovědětVymazat