pondělí 9. června 2014

Měsíční nej - Květen 2014

Meme které vytvořila Rodaw . Vašim úkolem je přiřadit knihy přečtené v uplynulém měsíci do různých kategorií

Já vim, já vim. Další meme. Ale když oni mě tak baví. :D A tohle mi navíc přijde jako hezké zhodnocení toho, jak pro mě daný měsíc z knižního hlediska vypadal. Uvědomuju si, že je to trošku později, ale co naplat. Narazila jsem na tohle meme teprve včera. :D

Takže, nejdřív knížky, které jsem přečetla za KVĚTEN:







Nejlepší kniha:
Dobrá no, tak tady asi nebude můj výběr tak moc překvapivý. Knížka s kterou jsem z nějakého neznámého důvody otálela několik měsíců. Hunger Games: Aréna smrti. Úžasná, napínavá, překvapivá, emocionální a realistická.




Nejhorší kniha:
Z těch co jsem četla asi Andělé noci: Zrádce. Ne, že by to bylo úplně nejhorší, ale vážně nechápu, co mě tak zaujalo na prvním dílu. Postavy mi lezli většinu času na nervy, příběh se nikam neposunul a nestalo se nic extra zajímavýho nebo emocionálního, co by mě nutilo si tuhle knížku zapamatovat. Znáte to, u některých knížek si pamatujete příběh, jinde postavy, dialogy nebo scény. A tady.....no radši nic. :)




Nejlepší konec: 
Konec druhého dílu (Onyx) série Lux se mi líbil asi zatím ze všech nejvíc. Byl to tak trochu happy end. A oproti tomu, jakým cliffhangerem končí třetí díl.... Prostě jo, konec tohohle dílu se dá zatím považovat za nejšťastnější a nejlepší. :D




Nejhorší konec:
Tady asi budu muset vybrat Hunger Games: Síla vzdoru. Nejde ani tak o to, že by ten konec byl hodně špatnej, spíš to, že oproti dvěma prvním knihám, tahle u mě docela dost klesla. Příběh byl nudnější, zdlouhavý a no prostě ztratilo to své kouzlo. :D
Proto tuto knihu hodnotím jako nejhorší konec. Jako konec série. A taky, to ta Katniss nemohla skončit s tim druhym a Suzanne musela zničit všechno, co vypadalo šťastně? :D




Nejhezčí obálka:
Tak tady je výběr asi jasný. Opět beru první díl Hunger Games. Jednoduchý, ale přitom silný motiv, dobrý kontrast barev. Ne nadarmo se říká: "V jednoduchosti je krása."  Mockingjay bird forever. :D



Nejhorší obálka:
Když to je těžký. Žádná z nich mi nepřijde zcela špatná. Je těžký hodnotit, když každá je úplně jiná. :D
Dobrá tedy, když budu muset vybrat tu, která mě nejmíň "oslnila" vybrala bych asi Onyx. Ta obálka není vůbec špatná, jen by mě asi sama o sobě nedonutila to přečíst. Ale vzhledem k tomu, že jsem četla jedničku a potřebovala jsem vědět pokračování, tak je mi úplně jedno jaká ta obálka je. Klidně by mohla bejt zabalená do novin. Má prostě úžasnej obsah. :)
"Nikdy nesuď knihu podle obalu."




Nejlepší pár:
Tady snad nikoho nemůže můj výběr překvapit. Kath a Daemon! Kath a Daemon! Zvlášť se mi líbil jejich vztah v prvním díle. Ty hádky, slovní přestřelky a ta zatracená přitažlivost. :D A myslím si, že ti dva se vzájemně skvěle doplňují. Ať už si to uvědomují nebo ne. Mám ty dva prostě ráda. (No dobrá no, Daemona miluju. :D)




Nejakčnější kniha:
Určitě Hunger Games. Jenom se rozhoduju, jestli byla akčnější 1 nebo 2. Asi dvojka řekla bych. Jestli jste četli tuto sérii nebo viděli film asi se mnou budete souhlasit, že nějaká ta akce tam je a to poměrně často. Takže volím asi to. :)




Nejromantičtější kniha:
Tak to jsem na sebe obecně zvědavá. :D No z tohoto výběru nejde zvolit nic jinýho, než Lux. Ale kterej díl? Dejme tomu, že třeba takovou trojku. :D Tady prostě nejde vybrat jedna kniha ze série. :D Možná Origin, ale ten jsem četla až v červnu, no...



Nejzajímavější námět:
Jednoznačně Hunger Games.To je podle mě jeden z nejlepších a nejreálnějších námětů vůbec. Ale vzhledem k tomu, že s Hunger Games jsem zaplnila už několik kategorií, jsem se rozhodla vybrat knihu na druhém místě. A to je Magie krve. Není to zas až tak originální, ale je to vážně hezky zpracovaný příběh o čarodějnictví a navíc jsem neprohlídla zápletku děje (tedy spíš to, kdo je ve skutečnosti ten špatnej) hned po padesáti stránkách, což hodnotím jako úspěch. :D




Tak takhle tedy vypadá zhodnocení mého čtení za uplynulý měsíc. :)

Žádné komentáře:

Okomentovat