neděle 28. září 2014

RC review: Volání sirény - Proroctví

Název: Volání sirény - Prokletí
Série: Volání sirény
Autorka: Michela Burdová
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 280 stran

Anotace: 
PŘEKONÁ PRAVÁ LÁSKA STALETÍ, SMRTÍCÍ NENÁVIST A DÁVNÉ PROKLETÍ?
Larissa je siréna. Už stovky let jí moře přikazuje zabíjet muže. A ona tak činí. Touží však z tohoto bludného kruhu uniknout. Je rozhodnuta udělat pro to cokoliv. Svojí krásou ovládne černomága Liama, a ten se do ní bezhlavě zamiluje. Nabídne jí dohodu: pokud se stane jeho ženou, pomůže jí zpřetrhat pouta, která ji spojují s nemilosrdným mořem. Larissa souhlasí.
Cestu jí však zkříží Derren. Je to první muž, který jí neleží u nohou a odolává jejímu uhrančivému půvabu. Jeho odtažitost začne Larissu přitahovat a ona není schopná se svým citům bránit. Dokáže si vybrat toho pravého? Bude ochotná obětovat lásce třeba i svoji nesmrtelnost?



Autorka: Michaela Burdová se narodila v roce 1989 v Příbrami a vyrůstala v malé vesničce u Sedlčan. Miluje rekreační potápění a zvířata, ráda čte, a to především fantasy literaturu. Ke psaní ji přivedl její velký koníček kreslení. Jejím literárním debutem se stala v roce 2008 fantasy trilogie Poselství jednorožců, první díl začala psát už v šestnácti letech. Třetí díl Záchrana Lilandgarie se umístil na 3. místě v ceně dětí ankety SUK za rok 2009. S celou trilogií se potom umístila mezi dvaceti nominovanými knihami na Zlatou knihu 2010 a také mezi dvaceti nominovanými autory. Trilogie Poselství jednorožců prorazila i do zahraničí a koncem roku 2010 vyjde v srbském nakladatelství Evro Giunti.
ZDROJ

Jak a proč? Opět je to tedy recenzní výtisk od nakladatelství Fragment. Mockrát za tuto knížku děkuji, jelikož jsem si její čtení vážně užila. :)

Siréna není mořská panna
Ano, tohle je asi první věc, kterou bych měla zmínit. V této knize je obrovský rozdíl mezi mořskou pannou a sirénou. Mořské panny jsou nevinné, hravé, milé a poměrně dost plaché.
Kdežto Sirény jsou krvežíznivé, manipulativní bytosti, které svádí muže ať už svým zjevem či zpěvem a dávají je jako oběť moři.
To, abyste si nemysleli, že Sirény jsou roztomilé.
Zdroj
Příběh, děj a romance
Musím říct, že mě příběh dostal hned na začátku. Ať je to jakkoli překvapivé, začetla jsem se hned na první stránce a pak už to jelo. Přeci jenom čtení o sirénách bylo nevšední, osvěžující a zajímavé.

Uznávám, že v této knize moc akce a napětí nenajdete. Za to však okusíte pomalu se rozvíjející romanci, silnou hlavní postavu a dozvíte se spoustu zajímavých věcí jak o moři a sirénách, tak i o lidech a lidských emocích. Je zde od všeho trochu a dohromady to tvoří krásný celek. :)

Tohle je navíc moje úplně první fantasy od české autorky, jakou jsem kdy četla. A musím říct, že díky této pozitivní zkušenosti v tom budu nejspíš pokračovat. :)

Člověk nikdy nemusí být takový, jak se na první pohled zdá...
Podle mě je Larissa jedna z nejlepších a nejosobitějších postav. Dobrá, na začátku mi přišla taková trochu krutá a na můj vkus si to zabíjení až moc užívala, ale někdy v průběhu čtení jsem si ji zamilovala. Líbilo se mi na ní, že se nikdy nepodvolí, je sarkastická, má svůj vlastní názor, nenechá si rozkazovat a udělá všechno, co se jí zamane. Je prostě svá, zatraceně silná a no prostě úžasná. :D
Dobrá, možná není moc ohleduplná a příjemná, ale v mnoha situacích prokáže, že má srdce a je laskavá. Jen se k té části musíte dostat. :D

Další věc, co na téhle postavě miluju, je to, jak se postupně vyvíjí, nachází svojí duši a znovu se seznamuje s lidskými emocemi. Na začátku je vážně krutá a zabíjení ji nedělá žádný problém, ale později, když konečně pozná lásku se všechno začne měnit a něco uvnitř ní se probudí. Tolik protichůdných pocitů. Celý život v sobě měla zakořeněnou nenávist k mužům a teď se do jednoho z nich zamilovala. A to co cítí, děsí ji samotnou. Je lepší své emoce uschovávat před zraky smrtelníků anebo je dát najevo?

Pak je tady Liam. A k němu mám takový rozporuplný vztah. Ze začátku jsem ho měla vážně ráda. Byl chytrej, vtipnej, svým způsobem šarmantní, milej a roztomilej. Líbilo se mi to, jak moc byl do Larissy zamilovaný a jak se ji pořád snažil dobývat.
Ale postupně se moje obliba k němu snižovala. Ne, že by udělal něco extra špatnýho nebo tak (teda jo, ale to bylo až ke konci a za to ho jen tak mimochodem nenávidím), ale nějakým záhadným způsobem ztratil na svém osobním kouzlu. Těžko se to popisuje, ale prostě už to nebyl ten muž, jakého jsme potkali na začátku.

No a pak přišel na řadu Derren, který mi svým způsobem ze začátku hodně připomínal Clarisu. Byl ne moc mluvný, krutý, zlý a no, nebyl to moc dobrá partie. Ano, začínal stejně jako většina fiktivních postav, které tak milujeme. :D Prostě někdo, kdo se tváří a chová jako hroznej frajírek, kterej si myslí, že je lepší než všichni ostatní. A pak se stane něco, co ho absolutně změní.

Bromance je všude :D 
I když mě chvílema ti dva štvali, i tak musím uznat, že jejich vztah mě svým způsobem okouzlil. Jsou to dvojčata a navíc oba mágové, což mezi nimi vytvořilo úžasné pouto. Prostě to, jak se k sobě chovají, jak jim na sobě záleží a jak je jeden pro druhého ochotný udělat cokoli. To bylo tak hezkýýý. :)
Jo, no, prostě miluju Bromance. Občas je mám radší než tu pravou Romance. :D (Příklad Infernal devices)

Konečné zhodnocení:  Velice čtivé, zajímavé, romantické a zároveň i zábavné dílo. Autorka si dala velkou práci s prokreslením postav a jejich charakterů. Pomalu, ale jistě se rozvíjí a na povrch se dere jejich pravé já.
A nakonec bych řekla, že potřebuju co nejdřív druhý díl, jelikož ten konec jedničky je opravdu, ale opravdu hnusnej cliffhanger. :(
Ale to nic nemění na tom, že knize dávám:
A dalšího třičtvrtě jednorožce k tomu. :D

A nakonec bych ještě jednou chtěla moc poděkovat nakladatelství Fragment za spolupráci a poskytnutí této úžasné knihy. 

Žádné komentáře:

Okomentovat