pátek 22. srpna 2014

RC review: Osudová přitažlivost

Název: Osudová přitažlivost
Název v originále: Living violet 
Série: Kronika Kambionů 1
Autorka: Jamie Reed          
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 270 stran

Anotace: Sedmnáctiletá Samara pracuje v knihkupectví, aby si vydělala na své první auto. Spolu s ní tam pracuje Caleb, okouzlující a tajemný mladík, jehož uhrančivý pohled nenechá klidnou téměř žádnou ženu. Samara je ale jediná, která cítí, že za jeho neodolatelným úsměvem se skrývá nebezpečí.Tajemství, které Caleba obklopuje, přivádí Samaru do světa kambionů, ve kterém je přitažlivost a atraktivita podmínkou pro přežití.
Když se kolem začnou dít děsivé věci a ohrožovat její blízké, musí Samara riskovat a učinit rozhodnutí, které možná změní její život. Navždy.
 Autor: Pokud se chcete dozvědět něco zajímavého o Jamie Reed, či o celé této sérii, neváhejte a podívejte se na její oficiální stránky ZDE

Jak a proč? Toto je tedy další kniha, kterou jsem dostala v mém prvním balíčku recenzních výtisků od Fragmentu. Opět mockrát děkuji. :)
Přiznávám, že tuto knížku bych si sama od sebe nekoupila a nejspíš ani nepřečetla, jelikož mě její anotace ani obálka zase tak moc nezaujaly.  Ale pak se mi naskytla možnost recenzních výtisků a hodně se o tom mluvilo, tak jsem si řekla proč ne?

Hodnocení: Osudová přitažlivost mě ale nakonec opravdu příjemně překvapila. Díky hlavní vypravěčce děje, Samaře, byl příběh záživný a zajímavý už od prvních stránek. O Samaře budu básnit ještě později. Kniha se četla opravdu rychle a vzhledem k tomu, že jsem se pořád dozvídala něco nového a sarkasmus nás provázel celou dobu, nebylo téměř možné se v průběhu čtení nudit. Uznávám, že příběh či některé věci jsou občas trošičku předvídatelné, ale pořád tu najdete značnou dávku věcí, které vás zaručeně překvapí.

Další bonusové body bych určitě dalo za to, že se velká část příběhu odehrávala na jednom z mých oblíbených míst – v knihkupectví. A dokonce tam měli i oddělení s hudbou a kavárnu. Proč mi tady takováhle knihkupectví nemáme? Čtení by tak mohlo být ještě příjemnější. :D

Příběh jako takový je ohraný, co si budeme nalhávat. Okouzlující, tajemný kluk, který chtě nechtě něčím přitahuje hlavní hrdinku. Ano, toto téma tady bylo už mnohokrát. Ale díky tomu, že všechny postavy jsou vážně sympatické a svým způsobem i trošičku šílené a vztah mezi hlavními hrdiny se nevyvíjí tak jako ve většině případů, nepatří tato kniha mezi příběhy, které by vás nudily.

Postavy: Samara byla úžasná. Byla mi sympatická už od začátku a pak už to bylo jen lepší a lepší. Takhle sarkastickou, brutálně upřímnou a obecně ne moc vstřícnou hlavní hrdinku se závislostí na sladkém jsem ještě nepoznala. Ale ta holka měla vážně úžasný hlášky a názory. Její averze vůči zamilování a v podstatě i mužskému pohlaví obecně, ji odlišuje od většiny knižních postav. Ale tak, ani naše Sam nemusí být ledová královna napořád, že?
Samara je někdy až moc upřímná a dost podezíravá. Ale díky její matce se nelze divit, že Samara trpí nedůvěrou k opačnému pohlaví. Přeci jenom, když vám vaše matka neustále připomíná, že bezpečnost je na prvním místě, vypráví vám téměř hororové příběhy o tom, co všechno se jí může stát a navíc je sama nešťastná z rozvodu, to vám na štěstí a důvěře moc nepřidá. Ano, její mamka možná byla přehnaně paranoidní a všechno si musela ověřovat, ale přesto to byla úžasná postava, kterou jsem si vážně oblíbila. :)
Zdroj
Pak tady máme záhadného chlapce Caleba. Za začátku lehce egoistického a namyšleného frajírka, po kterém letí každá, která se na něj jenom podívá. Ze Samina pohledu holky střídá asi tak jako ponožky.
Co se o něm ještě dá říct? Je to neskutečný závislák na čemkoli, v čem je cukr. A i když sní deset palačinek, díky jeho rychlému metabolismu, vypadá pořád dobře.
Není to sice žádný sexy hezoun, ale díky svým ametystovým očím askrytém kouzlu, dokáže zaujmout každou dámu v okolí.
Jinak, krom toho, že mi ten kluk byl sympatický kvůli jeho závislosti na sladkém, také se mi líbil jeho smysl pro humor. Nebyl tak sarkastický jako Samara, měl prostě svůj osobitý styl vtipkování. Možná si trochu moc fandil a občas by potřeboval srazit hřebínek, ale nebylo to nic, co by vás nějak moc štvalo.
I když jsem si ho rozhodně neoblíbila do takové míry jako Sam, i tak musím přiznat, že jsem toho kluka měla celkem ráda. :)

Konečné hodnocení: Osudová přitažlivost opravdu překvapila. Celá kniha byla proložena vtipnými hláškami, ale i o nějakou tu romantiku, překvapení či akci není nouze. Třeba to co se stalo na konci…To jsem opravdu nečekala. 
Sam byla opravdu úžasná, stejně tak její kamarádka se svým natvrdlým přítelem či její mamka. A díky tomuhle všemu si ode mě kniha vysloužila:


A možná ještě roh k tomu. :D

Ještě jednou děkuji nakladatelství Fragment, za poskytnutí recenzního výtisku. :)

1 komentář:

  1. Ksenia Solo Biography, Born, Age, Facts, Family, Movie Only winning is not the quality, but also losing yourself for acting is also achievement that proved by the talented Ksenia Solo

    OdpovědětVymazat